Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته است، گفت: استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، امیر خجسته ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مذاکره و مکاتبه با سازمان گردشگری کشور در خصوص ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، هنوز هیچ تغییری و جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی استان همدان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت: در آخرین مذاکره تلفنی که در دبیرخانه اجلاس unwto با رئیس سازمان گردشگری کشور انجام دادیم از ایراداتی نام برده و گلایه شد که این ایراد نمی گذارد ثبت جهانی برای این اثر عملیاتی شود و استان همدان هم این ایرادات را برطرف نمی‌کند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه سال‌ها تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته و هنوز آثار و نتایج آن را به دوش می‌کشیم.

وی با بیان اینکه امروز و بعد از چند سال پیگیری، این درک که همدان می‌تواند با جذب توریست و فعال کردن صنعت گردشگری اقتصادش را از رکود بی تدبیری‌ها خارج کند جا باز کرده است، افزود: متاسفانه در همین بین مهترین مسئله یعنی استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده و برای آن جدیتی دیده نمی‌شود در حالی که در سایر استان‌ها با قدمت بسیار کمتر از همدان چندین ثبت جهانی دارند. 

خجسته تصریح کرد: جذب و برگزاری بزرگترین رخداد های گردشگری بین‌المللی سال 2018 در همدان نشان داد روحیه‌ای برای دور شدن از وعده دادن و امیدوار کردن واهی مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: باید در خصوص ثبت جهانی نیز با شفاف کردن مشکلات و موانع هر چه سریع‌تر موضوع را به نتیجه برسانیم یا اینکه متولیان موضوع اعلام کنند که برای این کار تصمیمی ندارند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: طی مکاتبه‌ای از سازمان گردشگری کشور درخواست کردیم به صورت شفاف مشکلات موجود در راه ثبت شهر تاریخی هگمتانه را اعلام کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر پیگیر رفع آنها باشیم.

وی در پایان یادآور شد: از مدیران استان به ویژه سازمان میراث فرهنگی استان می‌خواهیم موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر

شهرستان خرم آباد یکی از شهر‌های استان لرستان است. این شهر زیبا آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. آبشار نوژیان، دریاچه گهر، آبشار گهر و آبشار بیشه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می شوند، اما یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر دریاچه کیو است. این دریاچه، قلب تپنده شهرستان خرم آباد است. هم اکنون که فصل بهار فرا رسیده است، طبیعت این روستا رنگ و بوی بهار به خود گرفت.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر آن را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - لرستان

بیشتر بخوانید:

نمایی از هوای بارانی روستای حصار در کنگاور

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد