Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی(سنتی) شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از 21 لغایت 24 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور فعالان، شرکت ها و مراکز دولتی در چند بخش بزرگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل بهره‌گیری از تعاملات و ارائه تجربیات را از اهداف شرکت فناوران این مرکز در نمایشگاه مذکور عنوان و بیان کرد: در این نمایشگاه آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی در راستای گسترش اقتصاد غیرنفتی و همچنین وفاق ملی در جهت رفع موانع و شکاف‌های پیش روی توسعه صنعت گیاهان دارویی به عنوان یک ثروت عظیم ملی به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در این نمایشگاه عزم ملی و هم‌افزایی سازنده در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی می‌تواند به خوبی شکل بگیرد، افزود: ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشرانی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم کارآفرینی، فراهم آوردن زمینه تعامل جدید و موفق بین فعالان عرصه گیاهان دارویی و ایجاد فضای رقابتی راهگشا همگام با رشد کمی و کیفی محصولات و برندسازی محصولات باکیفیت داخلی از اهداف ارزشمند این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان این حوزه باید از این فرصت به عمل آمده نهایت بهره‌برداری را ببرند، ادامه داد: حوزه گیاهان دارویی به فرهنگ سازی در جهت حمایت از سرمایه های مادی و معنوی داخلی و زیرساخت‌های بومی در راستای خوداتکایی، اشتغال‌زایی و بهره‌مندی حداکثری از توان داخلی نیاز دارد.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل اضافه کرد: لازم است آخرین دستاوردهای نوین در محصولات مرتبط با گیاهان دارویی نظیر انواع داروها، افزودنی‌های مجاز، رنگ دهنده‌های طبیعی، عطرها، اسانس‌های گیاهی و محصولات آرایشی- بهداشتی بیشتر از این معرفی گردد.

وی تصریح کرد: این مرکز با دارا بودن ظرفیت مناسب حمایتی، امکان توسعه فعالیت‌ها برای 15 واحد فناور فراهم کرده است و همچنان امکان جذب واحدهای جدید وجود دارد.

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده