Web Analytics Made Easy - Statcounter

کافیین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، از این رو مصرف كالری نیز افزایش پیدا می‌كند. آفتاب‌‌نیوز :  پس از آب، قهوه دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان است، بوی مطبوع قهوه در کنار طعم تلخ و دلچسب آن علاقمندانی بسیار را به سوی خود می‌کشاند تا جایی‌که بسیاری از افراد در سراسر جهان صبح خود را با این نوشیدنی جادویی آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحقیقات از تاثیر قهوه بر کاهش وزن حمایت می‌کند، در واقع کافئین موجود در قهوه، میزان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و در نتیجه مصرف كالری نیز افزایش پیدا می‌كند. برای مثال اگر كسی یک فنجان قهوه حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین بنوشد، متابولیسم بدن او تا چهار درصد افزایش پیدا کرده و در نتیجه باعث لاغری او می‌شود، البته متخصصان بر این عقیده‌اند که نباید از قهوه به تنهایی انتظار معجزه داشته باشید، این نوشیدنی به همراه رژیم کم کالری و فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک می‌کند.
این نوشیدنی کم کالری (البته با فرض اینکه شما به آن کِرم یا شکر اضافه نکنید) همچنین کمک می‌کند تا از تمرینات ورزشی خود نتیجه‌ای بهتر بگیرید.
تحقیقات نشان داده است کافئین باعث می‌شود تمرینات شدید ورزشی، سختی کمتر برای افراد داشته باشد و درک ناشی از دردهای عضله‌ای که طی ورزش رخ می‌دهند کاهش یابد، با این وصف نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه یک ساعت قبل از ورزش ۳۰ دقیقه‌ای، دردهای ماهیچه‌ای را کاهش داده و باعث می‌شود سخت‌تر ورزش کنید و در نتیجه وزنتان کاهش پیدا کند.
قهوه از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کندبه گفته محققان، هرچه بیشتر قهوه بنوشید، ریسک ابتلا به سرطان کاهش پیدا می‌کند. مهم نیست که این قهوه معمولی باشد یا قهوه بدون کافئین. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان‌ است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، به همین دلیل از بروز سرطان پیشگیری می‌کند. 
مصرف قهوه به میزان روزانه ۱ فنجان، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش داده و مردانی که روزانه حداقل ۶ فنجان قهوه نوشیده‌اند، ۱۰ درصد کمتر در معرض پیشرفت سرطان پروستات بوده‌اند.
اما مطالعات جدید بیان می‌کند که نوشیدن قهوه می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان کولون را نیز تا ۵۰ درصد کاهش دهد. محققان دریافتند که نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز با ۲۶ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون همراه است.
قهوه ممکن است از ام‌ اس پیشگیری کندخوردن یک فنجان قهوه غلیظ ممکن است کارهای بیش از هشیارکردن شما در اول صبح انجام دهد. یک بررسی جدید نشان می‌دهد که قهوه ممکن است در برابر بیماری ام‌ اس محافظت ایجاد کند. البته این خاصیت قهوه هنوز در دست بررسی است و به طور کامل اثبات نشده است.
آگاهی از فواید قهوه عذاب وجدان شما بابت اعتیاد به کافئین را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید قهوه را در یکی از انواع آن که بیشتر می‌پسندید تهیه کرده، بنوشید و از فواید آن بهره‌مند شوید.
در این بین بهتر است از مضرات قهوه نیزآگاه باشید تا از افراط در مصرف آن نیز خودداری کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران کد خبر: ۵۵۵۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قهوه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند

نوشیدنی‌هایی که کالری کمی دارند، برای هضم و متابولیسم شما عالی هستند و در پاکسازی و سم زدایی بدن عالی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عصر ایران، می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

لیمو و زنجبیل

شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

گریپ فروت و رزماری

این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • مراسم قهوه خوری خوزستان
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد