Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:28:07 GMT

بازتاب صحبت های رئیس جمهوری در خبرگزاری رویترز

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۷۴۷۶

بازتاب صحبت های رئیس جمهوری در خبرگزاری رویترز

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز با بازتاب صحبت های رئیس جمهوری اسلامی ایران به نقل از وی نوشت: تحریم های واشنگتن که هفته پیش اعلام شد، تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت، زیرا آنها قبلا هم اعمال شده بود.

رویترز روز شنبه مدعی شد: ازسرگیری این تحریم ها بخشی از تلاش های رئیس جمهوری ایالات متحده برای وادار کردن ایران به محدود کردن برنامه های هسته ای و موشکی و همچنین کاهش حمایت از نیروهای خود در منطقه و خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوری اسلامی ایران در سال 2015 بعد از مذاکرات طولانی و گسترده با کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به توافق برجام دست یافت، اما دونالد ترامپ اردیبهشت ماه این کشور را از این توافق خارج کرد.
این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای جهان بویژه کشورهای امضا کننده این توافق روبرو شد. حضور جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه نیز تنها در برخی کشورها از جمله سوریه و مستشاری بوده و با دعوت خود این کشورها صورت گرفته است.
این در حالی است که دولت سوریه حضور کشورهای غربی بویژه آمریکا را در این کشور غیرقانونی و اشغالگرانه توصیف کرده است.
خبرگزاری رویترز ادامه داد: روحانی در سخنانی که پس از نشست هفتگی با رئیسان مجلس و قوه قضائیه به صورت زنده از شبکه تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفت: تحریم ها تاثیری بر اقتصاد ما نداشته، زیرا آمریکا قبلا همه سلاح های در دسترس خود را به کار برده است و ابزار تازه ای برای استفاده علیه ما ندارد. آنها (واشنگتن) تنها فهرستی طولانی از بانک ها، شعبه های آنها ...و شرکت های هواپیمایی و هواپیماهای آنها منتشر کرده اند که نشان می دهد صرفا برای تاثیرگذاری روانی بر ملت ایران تلاش می کنند.
ایالات متحده بعد از اعمال تحریم ها بر تهران روز دوشنبه گذشته هشت کشور واردکننده نفت ایران را معاف کرده و به آنها اجازه خرید نفت از ایران را داد.
روحانی افزود: اکنون آشکار شده است که آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را تا مرز صفر و قطع کامل کاهش دهد.
اروپام**1486**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روحاني تحريم واشنگتن آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت