Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@17:12:54 GMT

حمید هیراد به لب‌‌زدن در کنسرت اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۷۷۰۰

حمید هیراد خواننده جوان پاپ که لب‌‌زدنش در کنسرت جنجال‌های زیادی به پا کرد، در برنامه زنده تلویزیونی اعتراف کرد که یک قطعه را به صورت پلی‌بک اجرا کرده است. آفتاب‌‌نیوز : هفته اول آبان‌ماه بود که واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد پس از بررسی فیلم‌های کنسرت تیرماه حمید هیراد در شیراز، «پلی بک» بودن بخشی از کنسرت او را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عنوان شد هیراد در ازای این حرکت، باید یک سانس رایگان برای مردم شیراز کنسرت بگذارد.
حال با گذشت دو هفته از اعلام این حکم، برنامه «حالا خورشید» از حمید هیراد دعوت کرد و او روی آنتن زنده تلویزیون اعتراف کرد: بخشی از یک آهنگ را به صورت «پلی‌بک» اجر کرده است.
وی افزود: من در کنسرت شیراز کسالت شدیدی داشتم، به همین دلیل در تراک «یار» که اوج بالایی داشت و تحرک شدیدی می‌طلبید، یک لاین به عنوان بک‌وکال (زیرصدا) در نظر گرفتم تا بتواند مرا یاری کند. از شانس بد من، آهنگ تمام شد اما بک‌وکال همچنان پخش می‌شد. وقتی که صدای روی استیج تمام شد، رو به تماشاچیان تعظیم کردم. اما دیدم داخل سالن صدا در حال پخش است.
خواننده «شوخیه مگه؟» اظهار داشت: امسال بیشتر از ۹۵ کنسرت ۲ سانسه برگزار کرده‌ام و این کار ساده‌ای نیست. من فقط به علت کسالت شدیدم در کنسرت شیراز بخشی از یک آهنگ را پلی‌بک اجرا کردم.
هیراد در پاسخ به این پرسش رشیدپور که چرا بابت این ماجرا از مردم عذرخواهی نکرده است، خاطرنشان کرد: ماجرا به سمتی کشیده شد که مرتب به من ضربه می‌زدند و فرصت معذرت‌خواهی نداشتم. 
این خواننده ۲۸ ساله پاپ در بخش دیگری از سخنانش پیرامون استفاده از اشعار دیگران و انتشار آن‌ها به نام خود گفت: من نه شاعرم نه ترانه نویس، دلنوشته‌هایم را در قالب شعر می‌خوانم. به من گفتند شعر دزدیده‌ام، در صورتی که تک‌بیت‌هایی از چند شاعر را به کارهایم اضافه کردم. من بعد از ١۴ قطعه که تولید شد، متوجه برخی اصول حرفه‌ای شدم، مثلا اینکه باید در آلبوم بنویسم فلان ترانه برگفته از شعر فلان شاعر است.
هیراد درباره دلخوری خانواده استاد شهریار به دلیل استفاده بدون اجازه از شعر وی در قطعه «انفرادی» اظهار داشت: بعید می‌دانم رنجش خاطری در این زمینه باشد، چون فرزند استاد شهریار افتخار دادند و در کنسرت تبریز حضور یافتند.
وی همچنین درباره کپی بودن قطعه «دیوانه شهر» توضیح داد: من یک آهنگ از «تییستو» آهنگساز مشهور هلندی کاور کردم اما گفتند دزدی کرده‌ام! در صورتی که او خودش شخصاً به من در صفحه شخصی‌ام پیام داد و گفت از این کار خوشش آمده است. 
فارس  کد خبر: ۵۵۵۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمید هیراد کنسرت اعتراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

آفتاب‌‌نیوز :

بهار ایلچی که از سال ۸۸ با گروه موسیقی بانوان «ستاره قطبی» فعالیت دارد و تا همین چند سال پیش گروه او جزو پرکارترین گروه‌های بانوان بود، درباره کم‌کار شدن گروهی که سرپرستی آن را برعهده دارد، به ایسنا می‌گوید: تا اواخر سال ۹۸ که در اسفندماه اجرا‌های موسیقی به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد، پرکارترین گروه بانوان در ایران بودیم که در سال بیش از ۱۰ الی ۱۲ اجرا در تهران داشتیم. با شیوع ویروس کرونا که حدود سه سال تا سه سال و نیم امکان برگزاری کنسرت نبود و تنها در سال ۱۴۰۰ با نصف ظرفیت برگزار کردیم. 

کنسرت‌های بانوان و چالش کار گروهی

در ادامه از او درباره اعضای گروهش سوال می‌کنیم، اینکه اعضای این گروه تا چه حد بدون تغییر باقی مانده‌اند و اگر هم تغییر در کار بوده نحوه جایگزینی اعضا به چه صورت است؟ 

ایلچی پاسخ می‌دهد: در کار گروهی نمی‌توان انتظار داشت که اعضا ثابت بمانند، به هر حال متأسفانه یا خوشبختانه بسیاری از نوازندگان و خوانندگان گروه تاکنون مهاجرت کرده‌اند یا ترجیح داده‌اند به صورت مستقل کار کنند. به هر حال خیلی وقت‌ها از صفر شروع کرده‌ایم و گروه را دوباره از نو ساخته‌ایم. به هر حال هر بار جایگزین کردن نوازندگانی که برای آموزش و آماده کردن آن‌ها وقت گذاشته‌ایم، کار سختی است. 

او ادامه می‌دهد: معتقدم یکی از رسالت‌هایم این است که بتوانم استعداد نوازندگان جوان را ببینم و به آن‌ها امکان رشد و پیشرفت را بدهم که هم امکان استفاده از آن‌ها در گروه میسر باشد و هم خودشان بعدا بتوانند از آنچه آموخته‌اند، استفاده کنند. 

این هنرمند در همین راستا درباره نحوه همکاری گروه «پلاریس» با نوازندگان و خوانندگان مختلف می‌گوید: گاه این‌گونه است که برخی از نوازندگان و خوانندگان بخاطر آشنایی که خودشان با گروه دارند درخواست همکاری می‌دهند و رزومه‌شان را ارسال می‌کنند که از بین آن‌ها از افراد مستعد در گروه استفاده می‌کنیم. برخی از نوازندگان گروه نیز از سنین کودکی تحت آموزش اعضای خود گروه به حدی رسیده‌اند که بتوانند روی صحنه کنسرت بروند؛ چراکه گروه «پلاریس» برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان امکان فعالیت فراهم کرده تا بتوانند دیده شوند و رشد کنند.

او ادامه می‌دهد: البته امروزه شرایط با سال ۸۸ که من فعالیتم را با گروه آغاز کردم متفاوت است؛ زیرا در آن زمان نوازنده‌های خانم به خصوص در بخش ساز‌های پاپ مانند درام، پرکاشن یا گیتار الکتریک خیلی محدود بودند تا حدی که مجبور بودیم افرادی را که علاقه داشتند به کلاس بفرستیم تا به حدی استاندارد برای حضور روی صحنه کنسرت برسند. اما در سال‌های اخیر تعداد نوازنده‌های خانمی که بتوانند با ساز‌های مختلف کار کنند خیلی بیشتر شده است؛ البته تعداد آن‌ها و فضای برای کار کردنشان در حد مردان نیست، ولی شرایط مانند قبل هم کار را برای خانم‌ها محدود نمی‌کند.

محدودیت سالن‌های برگزاری کنسرت برای بانوان 

ایلچی، اما زمانی که درباره بزرگترین مشکلی که گروه‌های بانوان با آن رو به رو هستند می‌پرسیم، به سالن‌های برگزاری کنسرت می‌پردازد و می‌گوید: کنسرت‌های بانوان تنها امکان اجرا در یک سالن تهران یعنی تالار وحدت را دارند. این سالن نیز چندان ظرفیت بالایی برای حضور تماشاگران ندارند که این امر موجب می‌شود، برگزاری کنسرت برای گروهی به بزرگی گروه ما در شرایط اقتصادی کنونی مقرون به صرفه نباشد. از طرف دیگر تالار وحدت اصلا نوبت برگزاری کنسرت نمی‌دهد و آن زمانی که نوبت برگزاری کنسرت می‌دهد، گروه‌های بانوان تنها امکان برگزاری کنسرت در سانس ساعت ۱۴ را آن هم در روز جمعه دارند. دو ظهر ساعتی است که برای کنسرت رفتن تعریف نشده است و اگر فردی بخواهد به کنسرت برود، پیش فرض ذهنی او روی ساعات عصر و شب است. 

او ادامه می‌دهد: خوش‌بینانه‌ترین حالتی که تالار وحدت طی سال به گروهی نوبت کنسرت بدهد، چهار سانس است؛ البته این اتفاق هم نمی‌افتد و اغلب شاید دو سانس به هر گروه نوبت اجرا بدهد. این در صورتی است که چند سال پیش حداقل چهار تا ۶ سانس در تالار وحدت کنسرت داشتیم، اما اکنون از آنجا که گروه‌های ویژه بانوان تعدادشان بیشتر شده است، نوبت اجرای بیشتری را به هر گروه اختصاص نمی‌دهند.

محدودیت برگزاری کنسرت بانوان در سایر شهر‌های کشور 

این هنرمند همچنین درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در سایر شهر‌های کشور بیان می‌کند: یکی از معضلات گروه‌های بانوان این است که با وجود اینکه که کار ما مجوز دارد و قانونی است و بر اساس قوانین کشور در تهران روی صحنه می‌رویم، اما در شهرستان‌ها اصلا اجازه برگزاری کنسرت نداریم. تنها شهری هم که توانسته‌ایم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم، بندر عباس بود.

او ادامه می‌دهد: در هیچ جایی از قانون ذکر نشده که بانوان نمی‌توانند در شهرستان‌ها کنسرت داشته باشند، اما افرادی هستند که به صورت فردی و سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این واقعا آزاردهنده است؛ زیرا این امر موجب محدود شدن کنسرت‌هایمان در تهران، پایین آمدن درآمدمان و شناخته نشدن ما در سطح کشور می‌شود.

از او سوال می‌کنیم که آیا تا به حال پیش آمده که در یک شهرستان مجوز برگزاری کنسرت داشته بوده باشند، اما کنسرت آن‌ها لغو شده باشد؟ پاسخ می‌دهد: همانطور که گفتم تنها توانسته‌ایم در بندرعباس آن هم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم؛ البته قرار بود این کنسرت دو سانس باشد، اما یکی از سانس‌های آن را با وجود استقبالی که صورت گرفت، لغو کردند.

اجاره بالای سالن‌های کنسرت برای بانوان

ایلچی به اجاره‌ای که برای سالنی مانند تالار وحدت پرداخت می‌کنند، می‌پردازد و می‌گوید که «با وجود اینکه گروه‌های بانوان ساعت ۱۴ باید کنسرت برگزار کنند، اما همپای گروه‌های غیربانوان برای برگزاری کنسرت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند. با این وجود نه خدمات خوبی را دریافت می‌کنند و نه از قابلیت تالار اصلا می‌توانند استفاده کنند؛ زیرا خیلی از کار‌ها نیازمند قدرت بدنی و حضور مردان است.»

به گفته او آن‌ها در کنسرت‌هایشان حتی نمی‌توانند نور‌های مختلفی مانند نور «فالو» را داشته باشند.

او در پایان می‌گوید که امیدوار است از این پس باتوجه مسئولین، مشکلات برگزاری کنسرت برای بانوان حل شود و بتوانند در سراسر ایران کنسرت برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • ببینید | رئال مادرید و کوروش یغمایی؛ شادی جود بلینگام با آهنگ «گل یخ»
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما
  • لحظات پخش آهنگ ننه معین با مجوز صداوسیما