Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:26:06 GMT

رشد ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۸۱۲۴

رشد ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط جدید نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی بیشتر شده و تصویب ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید بسیار ناچیز است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛­­ رضا رحمانی در همایش استانداران سراسر کشور ­با اشاره به رشد۳۰ درصدی ذخایرکالاهای اساسی در کشور گفت: ضروری است در شرایط فعلی استانداران هر هفته برای این دو موضوع،­ جلسه بگذارند و از دفاتر تخصصی نیز فعالیت بیشتر را در این زمینه ها طلب کنند و ستاد تسهیل و ستاد تنظیم بازار به صورت مرتب برگزار شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ماجرای نامه دستگاه امنیتی در روز رای اعتماد شریعتمداری

وی با تاکید بر لزوم تفویض برخی اختیارات به استانها گفت: برای انجام بهتر امور لازم است برخی اختیارات از جمله ثبت سفارش ها و نیز اختیارات شورای عالی معادن به استانها تفویض شود و دفاتر تخصصی،­ ناظر انجام بهتر امور باشند.

رحمانی با بیان اینکه امروز هدف اصلی حفظ تولید است، اظهار داشت: شرایط امروز خاص است، واحدهایی که بدهی بانکی دارند اما سرپا و فعال هستند باید به نحوی حمایت شوند اما این در حالی است که اکنون آمار واحدهایی که به علت بدهی در تملک بانکها هستند بیش از ۲ هزار واحد است.

وی ادامه داد: در ­۶ ماه آینده باید به طور ویژه از واحدهای تولیدی حمایت شود چرا که اگر واحدی تعطیل شود تولید و اشتغال آسیب می بیند.

وزیر صنعت ادامه داد: مواردی در واحدهای صنعتی وجود دارد که حتی با وجود مخالفت با قانون توانستیم با همکاری و صحبت،­ موضوع رو حل و فصل کرده و واحد را به تولید برگردانیم.

افزایش نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط جدید نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی بیشتر شده و تصویب ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید بسیار ناچیز است.

وی­ خطاب به استانداران افزود: چه در طرح رونق تولید و چه سایر طرحها کمک کنید که پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت باشد و اگر طرحی در زنجیره تولید بود و یا با تزریق مختصری نقدینگی قابلیت بهره برداری داشت حتما در اولویت قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در طرح نوسازی و بازسازی واحد های تولیدی نیز که از سال گذشته شروع کردیم واحدها از سود ۱۸ درصد بانکی استقبال نکردند و ما نیز در صدد کم کردن این عدد هستیم و فعلا بر روی نرخ ۱۲ درصد توافق کرده ایم.

رحمانی ادامه داد: اگر این طرح جدی گرفته نشود تولید محصول کیفی و صادراتی نخواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر لزوم ساخت داخل اقلام مورد استفاده گفت: در وزارت صمت پروژه ویژه ای تعریف کرده ایم که معادل ۱۰ میلیارد دلار واردات سال گذشته به تفکیک استان و رشته در داخل کشور ساخته شود .

رشد ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی در ­­آبان امسال ­نسبت به شهریور ماه سال جاری ، ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت بازرگانی داخلی در این زمینه فعالانه بازار و تولید را رصد می کنند.

رحمانی در پایان افزود: شرایط جدید تحریمها فرصتی برای صادرات محصولاتی نظیر مواد معدنی، صنایع دستی و ساخته ها و تولیدات داخل کشور است و اکنون صادرات باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین پرسپولیس بانک ها تولید داخلی تولید ملی رضا رحمانی صادرات نقدینگی وزارت صنعت وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود