Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، فیلتر تلگرام در ایران قرار بود فرصتی برای پا گرفتن پیام‌رسان‌های داخلی باشد، یک سال پس از فیلتر تلگرام، آمارها نشان از موفقیت بیشتر پوسته های فارسی و غیررسمی تلگرام نسبت به پیام‌رسان‌های مستقل داخلی دارد.

به گفته امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی، پس از فیلتر تلگرام، عضویت در پیام‌رسان‌های داخلی شدت گرفت به طوری که ۲۵ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما در حالی که انتظار می‌رفت سیل مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی ادامه یابد استفاده از تلگرام با فیلتر شکن و همچنین فیلتر نشدن نسخه‌های فارسی تلگرام به حیات این دو پیام‌رسان کمک کرد. وزارت ارتباطات مجری اعمال فیلترینگ در کشور است و حتی در برهه‌ای کم کاری این وزارتخانه در بستن فیلترشکن‌ها صدای شورای عالی فضای مجازی را درآورد که سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: «امیدواریم وزارت ارتباطات مانند گذشته به شرایط قبل از یک ماه اخیر برگردد و به همان میزانی که باید جلوی فیلترشکن‌ها را می‌گرفت بگیرد.»

این شرایط باعث امیدوار شدن کاربران به ادامه فعالیت تلگرام و چشم‌پوشی از پیام‌رسان‌های داخلی شد که در نتیجه براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات، تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی در مهرماه امسال به ۱۵ میلیون نفر کاهش یافته است.

آمار کاربران هر یک از پیام رسان‌های داخلی به صورت تقریبی از روی تعداد نصب محاسبه شده است. این آمار کاملا منطبق بر آمارهای ارایه شده مسئولان نیست. طبق این آمار احصاء شده در حال حاضر طلاگرام حدود 15 میلیون نفر، هاتگرام حدود 5 میلیون و 700 هزار نفر، سروش حدود 5 میلیون نفر، ویسپی حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر، گپ حدود 1 میلیون نفر، بله حدود 630 هزار نفر، آی گپ حدود 300 هزار نفر و بیسفون حدود 105 هزار نفر کاربر دارند.  بنابراین امروز هاتگرام و طلاگرام پرمخاطب ترین پیام رسان مورد استفاده کاربران در ایران هستند. 

از سوی دیگر، هاتگرام و طلاگرام خیلی زود به آمار ۳۰ میلیون کاربر رسیدند و در تیرماه امسال عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعلام آمار کاربران هاتگرام و طلاگرام گفته بود: «بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم افزار هاتگرام و طلاگرام به آن‌ها مراجعه کرده اند و در واقع با یک رفتار معنادار فیلتر شکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده اند.»

این آمار نشان می‌داد در صورتی که دولت از پیام‌رسان‌های داخلی به صورت واقعی حمایت می‌کرد، آمادگی حمایت و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در کاربران وجود داشت. این عدم حمایت معنادار، نتیجه معناداری هم داشت و عملا شعار دولت درباره دادن فضای رقابتی به پیام‌رسان‌های داخلی مجالی برای تحقق پیدا نکرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا

محمد فرزاد میرزایی قلعه، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۰ میلیون مسافر از مناطق آزاد بازدید داشته‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این آمار از تردد خودروهایی با پلاک غیربومی وارد شده به مناطق به دست آمده است.

وی گفت: مناطق آزاد محصور هستند و پلاک خوان داریم به همین دلیل پلاک‌های غیربومی قابل شمارش هستند. ما ۳۰ میلیون خودروی غیر بومی را در میانگین آمار جهانی که ۳ هست ضرب کردیم به علاوه آماری که از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته‌ایم و در نهایت آمار حدوداً ۶۰ میلیونی به دست آمد.

میرزایی قلعه افزود: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته و حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری در مناطق آزاد کشور، امیدواریم در سال ۱۴۰۳، حوزه گردشگری با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد، از همین رو در مناسبات بودجه ریزی گردشگری مناطق، به طور میانگین برای اولین بار با رشد ۲۷ درصدی بودجه جاری و رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی مواجه خواهیم شد.

وی به اراده دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای جذب گردشگران خارجی در قالب شب اقامت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ کل مناطق آزاد میزبان ۲.۸۵۰.۰۰۰ مسافر خارجی در مقصد بوده‌اند. شاخص ما برای به دست آوردن این آمار، اقامت بوده است سال گذشته حدوداً ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار گردشگر خارجی در مناطق اقامت کرده‌اند که امیدواریم این عدد را در انتهای اسفند ۱۴۰۳ به ۳.۵۰۰.۰۰۰ نفر برسانیم، البته برای انجام این مهم، همکاری تمام دستگاه‌ها به خصوص وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اولویت خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف در نظر داریم از بلاگرها و اینفلوئنسرهای خارجی نیز برای معرفی مناطق آزاد ایران استفاده کنیم، ضمن اینکه با سلیمانیه عراق، عمان، افغانستان و سایر کشورها وارد مذاکره شده‌ایم تا شرکت‌های گردشگری آنها وارد ایران شوند. در این صورت آمار ما از ۳.۵ میلیون گردشگر بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر 6084796 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا