Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نوروزی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند و طبیعتاً مهمترین مخاطب این سخن دستگاه‌های حاکمیتی و به ویژه قوه اجراییه کشور است پس از گذشت حدود هشت ماه از سال، این سیاست نتوانسته در عرصه میدانی عملیاتی شود و جامعه و شهروندان به طور عینی آثار و پیامدها‌ی آن را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت حمایت از کالای ایرانی

این استاد دانشگاه بیان کرد: بدون تردید حمایت از کالای ایرانی یکی از راهبردهای‌ بسیار اساسی در مقوله‌ اقتصاد مقاومتی است، در کشور ما که در تحریم قدرت‌های سلطه‌جو به سر می‌برد بهترین راهبرد برای تقابل با این سلطه حمایت از کالای داخلی، نگاه به درون کشور و پرداختن به اقتصاد بومی و داخلی است، امری که باعث تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور و حضور در میدان مبارزه با سلطه‌گران اقتصادی‌ می شود زیرا امروزه ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی افزود: بسیار حائز اهمیت است که کارگزاران نظام اجرایی در این میدان ورود پیدا کرده و فعالانه امکانات را بسیج کنند؛ اما این بسیج امکانات برای بسیاری از افرادی که در عرصه میدانی حضور دارند و نظاره‌گر رفتارهای سیاسی و اقتصادی کارگزاران نظام هستند مشهود نیست.

نقش مردم و مسئولان در حمایت از کالای ایرانی

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی درباره نقش مردم و مسئولین گفت: این یک امر دو سویه است و نقش کارگزاران اولاً برنامه‌ریزی و تشویق مردم به خرید کالای داخلی و همچنین ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای خارجی به کشور است.

وی افزود: برای ایجاد انگیزه در مردم برای خرید کالای ایرانی باید تلاش کنیم این موضوع در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی به یک باور تبدیل شود تا مردم به سمت کالاهای خارجی نرفته و به کالای داخلی اقبال بیشتری نشان دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: برای تشویق مردم در استقبال از کالای داخلی دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول اینکه تولیدکننده برای ارتقای کیفیت جنس و کالای خود تلاش کند و از طرف دیگر مردم به کالای داخلی اقبال نشان دهند، در این شرایط است که به تدریج می‌توان گامی در جهت بهبود وضعیت فعلی ایجاد کرد.

عواقب نادیده گرفتن تولیدات داخلی

وی بیان کرد: نادیده گرفتن و بی توجهی نسبت به تولیدات داخلی توسط مردم و کشور، تباین و تعارض با شعارهای اساسی انقلاب اسلامی دارد زیرا یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتا مظهر استقلال نظام اسلامی اتکا به درون و خود داشتن و از بین بردن وابستگی به خارج از مرزهای جغرافیایی‌ است، از این رو حمایت از کالای ایرانی گامی در جهت ظهور و بروز استقلال در عرصه جامعه است و بی توجهی به این مسئله می‌تواند به استقلال کشور به ویژه در حوزه اقتصادی آسیب برساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند، از تدوین «سند تحقق شعار سال استان یزد» تا پایان اردیبهشت جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی صبح امروز در نشست ستاد سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی(سهام) استان یزد با اشاره به اینکه تحقق شعار سال باید در دستور کار همه مسئولان و مردم باشد، گفت: ستاد سهام در استان یزد در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است و به صورت منظم انجام آن را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با تحقق شعار سال باید به آن توجه کرد، بحث جامعیتی است که در آن وجود دارد و نمی‌توان فقط از یک بعد به آن نگاه داشت.

فاطمی خاطرنشان کرد: از جمله ابعاد مهم شعار سال نقش محوری و کلیدی مردم در آن است و باید این مهم را به صورت ویژه در تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه راهکارهای عملیاتی و الزامات تحقق شعار سال باید احصا و پیگیری شود، ادامه داد: هر دو رکن شعار سال 1403 که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید فرمودند باید به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد.

وی از تدوین سند «تحقق شعار سال استان یزد» خبر داد و افزود: تدوین این سند با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده تا پایان اردیبهشت به پایان می‌‌رسد و پس از آن تمام فعالیت‌ها در این حوزه مطابق با این سند انجام می‌شود.

فاطمی در ارتباط با ویژگی‌های این سند گفت: سند تحقق شعار سال استان یزد به صورت کامل مبتنی بر برنامه‌های دولت در زمینه تحقق شعار سال است و در عین حال، اقدامات و برنامه‌های نوآورانه استان‌ها و همچنین ظرفیت‌های موجود در استان یزد هم در آن گنجانده و مورد توجه قرار گرفته شده تا بتوانیم بهترین برنامه و سند را برای این امر در اختیار داشته باشیم.

استاندار یزد تحقق شعار سال را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: تمام دستگاه‌ها در هر حوزه‌ای که هستند در زمینه تحقق شعار سال وظیفه‌ای بر دوش دارند که باید نسبت به انجام دقیق آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با موضوع جهش تولید باید مورد توجه باشد این است که تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند و این موضوع به تمام مدیران اعلام شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: احصای مزیت‌های موجود در استان از یک سو و تعریف زنجیره‌هایی ارزش مبتنی بر آن باید برای تحقق شعار سال در دستور کار باشد و در نهایت این روند باید به واگذاری کار به بخش خصوصی و با تکیه بر نقش مردم منتهی شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند