Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان بابل در حال حاضر با دارا بودن 17 دانشگاه، موسسه و مراکز علمی و فرهنگی با سابقه و با پذیرش دانشجویان از اقصی نقاط کشور به عنوان قطب علمی و دانشگاهی در مازندران معروف است.
هر چند پیشینه تاریخی بابل نشان از تجاری بودن این شهر دارد و تا قبل از اول آذر ماه 1310 این شهر را بارفروش می نامیدند و محل تردد تاجران و بازرگانان از سراسر ایران بوده اما امروز حضور دانشجویان از سراسر کشور در این شهر به بایل ویژگی فرهنگی و علمی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چراغ اولین دانشگاه شهر بابل را خیر بزرگ سید حسین فلاح نوشیروانی با اهداء 17 هکتار زمین و احداث 11هزار متر مربع فضای آموزشی در سال 1348 روشن کرد. این مرکز برای اولین بار در سال 1352 برای تربیت دبیر در رشته های ساختمان، برق و مکانیک دانشجو پذیرش کرد و این مرکز بعد از طی مراحل توسعه و تکامل امروز به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور یعنی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیش از 6هزار دانشجو دارد.
این شهرستان در حال حاضر دارای 17 دانشگاه، مرکز و موسسه آموزشی اعم از دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، 2 دانشگاه پیام نور مرکز بابل و بندپی، دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرای بابل، دانشگاه فنی و حرفه ای امام صادق(ع) ، دانشگاه علوم و فنون مازندران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی و کاربردی ، مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد چهار بابل ، مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی، موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان، موسسه آموزش عالی راه و دانش ، آموزشکده فنی و حرفه ای سما و موسسه آموزش عالی طبری با حدود 40 هزار دانشجو است.
با توجه به حضور این تعداد دانشجویان می طلبد تا این شهر از لحاظ زیر ساخت های شهری چون پارک، زمین ورزشی، فضای فرهنگی و تفریحی و هتل مجهز بوده تا دانشجویان و مردم ساکن در شهر در اوقات فراغت مکانهای مناسب داشته باشند.
**هتل های بابل در شان این شهر دانشگاهی نیست
دانشجوی قزوینی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به خبرنگار ایرنا گفت: بابل دارای دانشگاه‌ها و اساتید بزرگ و معتبری است اما متاسفانه در برخی از زیرساخت ها پیشرفت مناسبی نداشته است و این شهر نتوانست همگام با توسعه دانشگاهها در ابعاد دیگر که ضرورت هر شهر به خصوص یک شهر دانشگاهی است توسعه یابد.
محمد فلاح اظهار داشت: بابل نتوانست در هتل سازی و مهمان سراها پیشرفت مناسبی داشته باشد و از عقب ماندگی مزمنی رنج می برد.
این دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهریور ماه گذشته به همراه خانواده از قزوین به بابل آمدیم اما متاسفانه برغم جستجوی زیاد هتل یا مهمانپذیر مناسب نیافتیم و خانواده برای اسکان چند شب را در هتل های بابلسر به سر برده اند.
***گذران اوقات فراغت دانشجویان بابل در شهر همجوار
امیرحسین مجد دانشجوی تهرانی دانشگاه پیام نور بابل به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از دانشجویان علاقمند هستند در شهری که تحصیل می‌کنند امکانات رفاهی و تفریحی وجود داشته باشد تا بتوانند از آن بهرمند شوند اما بابل با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری و 40 هزار دانشجو با کمبود امکاناتی ورزشی، تفریحی و استخر در رنج است.
وی بیان داشت: شنا یکی از تفریحات سالمی است که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند و ضرورت دارد که در این شهر چند استخر مدرن احداث شود تا برای دانشجویان جاذبه داشته باشد.
این دانشجوی تهرانی افزود: متاسفانه بابل از جمله شهرهایی در مازندران است که کنسرت موسیقی در آن برگزار نمی شود و دوستان دانشجوی ما برای پر کردن اوقات فراغت به شهرهای همجوار مثل ساری یا بابلسر می روند.
***غیر ساحلی بودن بابل عامل عقب ماندگی در هتل سازی
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی بابل به خبرنگار ایرنا گفت: بابل به علت غیر ساحلی بودن نسبت به شهرهای ساحلی مازندران در هتل سازی عقب ماندگی دارد که باید این کمبود جبران شود.
التفات اباذری بیان داشت: البته این مشکل را تمامی شهرهای غیرساحلی مازندران دارا هستند اما این مشکل در بابل به خاطر جمعیت بیش از نیم میلیونی و میزان دانشجوی در حال تحصیل در این شهرستان جلوه بیشتری یافته است.
وی گفت: در حال حاضر بابل دارای چهار هتل با مجموع 300 تخت است که باید این ظرفیت افزایش یابد.
وی افزود: پیشینه تجاری بودن شهر بابل سبب شد تا کمتر در حوزه هتل سازی و گردشگری سرمایه گذاری شود اما خوشبختانه در حال حاضر موج حاکم در شهرستان به گونه ای است که به شدت نیازمند احداث هتل های مدرن و سرمایه گذاری در بخش گردشگری می باشد که مسافران و دانشجویان بتوانند از آن بهره مند شوند.
اباذری گفت: در حوزه بوم گردی هم طرح های خوبی در جنوب بابل در دست اقدام است که امیدواریم با افتتاح این طرح ها دانشحویان و مسافران از آن لذت ببرند.
***سرانه 60 سانتیمتری فضای ورزشی بابل
رییس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: سرانه فضای ورزشی بابل با احتساب مجموعه تمامی فضای ورزشی ، استخر ، سالن تمرین ، سالن چند منظوره و فضای روباز که دارای استانداردهای مطلوب است در حال حاضر 60 سانتیمتر است که این آمار با استانداردها فاصله دارد.
حبیب الله امیرنیا بیان داشت: باید بپذیریم که برای افزایش سرانه ورزشی شهرستان بابل نیاز به اعتبارات بیشتری داریم تا بتوانیم جوابگوی جمعیت 530 هزار نفری بابل و جمعیت دانشجویان این شهر دانشگاهی باشیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان حدود 15 طرح ورزشی در حال احداث می باشد که این طرح ها اعم از بازسازی فاز اول ورزشگاه هفت تیر بابل، سالن چند منظوره گتاب، سالن چند منظوره زرگر شهر و بهسازی بیش از 10 زمین ورزشی می باشد که برای تکمیل تمام این طرح ها حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
امیر نیا بیان داشت: تمام همت و تلاش ما این است تا پایان برنامه ششم توسعه سرانه ورزشی بابل را به یک و دو دهم مترمربع ارتقاء بخشیم که در چشم انداز مشخص شده است.
***رنج بابلی ها به لحاظ کمبود سرانه فضای فرهنگی
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل به خبرنگار ایرنا گفت: برغم اینکه این شهرستان از یک پیشینه تاریخی خوبی برخوردار است اما متاسفانه سرانه فضای فرهنگی پاسخگوی نیازهای شهروندان بابلی و جمعیت دانشجوی این شهر نیست.
عیسی محمدی فیروزجاه بیان داشت: در شرایط فعلی خیرین بابلی که نگاه خیرخواهانه آنها در کشور مطرح است باید برای ساخت و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری مشارکت داشته باشند.
وی گفت : عدم وجود فرهنگ سرا برای شهر بابل زیبنده نیست چرا که برخی از مناطق شهری بابل مثل موزیرج 50 هزار نفر جمعیت را به خود جای داده است و حتما ضروری است چند فرهنگ سرا در این شهر احداث شود.
وی افزود : در راه اندازی فرهنگ سراها شهرداری و شورای اسلامی شهر نقش مهمی دارند که امیدواریم این امر هرچه زودتر اجرایی شود تا زمینه افزایش فضای فرهنگی شهر فراهم شود.
محمدی در باره برگزاری کنسرت موسیقی بیان داشت: برای برگزاری کنسرت موسیقی در بابل دلسوزان نظام باید مدیریت کنند چون این مساله قابل حذف نیست.
وی افزود: اگر این کار قانونی انجام نشود زمینه برای انجام کارهای زیر زمینی فراهم می شود که بدون تردید برای شهرستان آسیب های جدی به همراه خواهد آورد.
7343/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره ورزش و جوانان اوقات فراغت زمین فنی و حرفه ای مسافران منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روز‌های اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از نسل کشی شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

تاکنون نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی