Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@09:02:05 GMT

جزئیاتی جدید از نقشه ترور مکرون فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۸۹۶۶

ساعت 24- تلویزیون فرانسه جزئیاتی تازه را از نقشه ترور رئیس‌جمهور این کشور منتشر کرد.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، کانال دو تلویزیون فرانسه گزارش داد چهار نفر مظنون به ترور رئیس جمهور، که در حال حاضر در بازداشت هستند، افشا کردند که قصد داشتند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مراسم صدسالگی بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در شهری در شمال این کشور مورد حمله قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مظنون به ترور مکرون همچنین اعتراف کردند بر اساس نقشه آنها که از سوی فردی به نام ژان پیر طراحی شد، قرار بوده در 7 نوامبر در شهر شارلویل مزیر، مکرون را مورد حمله قرار دهند.

بنا به گزارش کانال دو تلویزیون فرانسه، ژان پیر از 31 اکتبر به علت تبادل برنامه‌های پیام رسانی رمزگذاری شده که در آنها رویکردی خصمانه نسبت به مکرون داشته، از سوی بازرسان کل امنیت داخلی فرانسه تحت نظر بوده است.

پلیس فرانسه در زمان بازرسی ماشین طراح نقشه ترور مکرون یک چاقوی سرامیکی را پیدا کرد که بنا به گزارش‌ها قرار بوده از بازرسی‌های امنیتی عبور داده  شود و به علت جنس غیرفلزی احتمالا در بازرسی‌های امنیتی شناسایی نمی‌شد و در زمان عبور مکرون از میان جمعیت می‌توانست برای حمله به او بکار گرفته شود.

در یورش 6 نوامبر پلیس فرانسه به سه منطقه مختلف در این کشور 5 مرد و یک زن دستگیر شدند و بنا به گزارش تلویزیون بی ام اف، افراد مظنون بین 22 تا 62 سال سن داشته و گفته می‌شود که به گروهای افراطی وابسته هستند. همچنین بنا به اعلام رسانه‌های داخلی فرانسه در بازرسی آپارتمان‌های افراد مظنون یک قبضه هفت تیر کالیبر 45 و چاشنی نارنجک یافت شد.

نقشه ترور مکرون درست چند روز پیش از حضور سران کشورهای جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  برای شرکت در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس برملا شد. این اولین بار نیست که یک رئیس جمهور فرانسه هدف ترور قرار می‌گیرد. در جولای سال 2017 پلیس فرانسه یک جوان 23 ساله را به اتهام توطئه برای ترور مکرون دستگیر کرد.

چند روز پیش شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه گزارش داد پلیس این کشور 6 نفر را به دلیل تهدید امانوئل مکرون دستگیر کرده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به خیزش دانشجویی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902253

دیگر خبرها

  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم