Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:52:24 GMT

باغدار ابرکوهی، تولید انار خود را پنج برابر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۹۹۶۳

باغدار ابرکوهی، تولید انار خود را پنج برابر کرد

یزد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: باغدار نمونه این شهرستان با وجود تبعات خشکسالی و کم آبی، تولید محصول انار خود را به پنج برابر متوسط عملکرد افزایش داد.

مهدی غیب الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احمد رشیدی باغدار و ساکن روستای مریم آباد بخش مرکزی ابرکوه در سال زراعی 98-97 با افزایش تولید در واحد سطح به عنوان انار کار نمونه استان یزد انتخاب شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : این انار کار نمونه با به کارگیری فنون جدید کشاورزی و توانمندی های خود در بخش کشاورزی و باغی توانسته عملکرد خود را به 132 تن در هکتار برساند .
غیب الهی خاطرنشان کرد: این کشاورز از سطح سه هکتار باغ انار خود افزون بر 396 تن انار از ارقام شیرین شهباز و میخوش عقدایی تولید کرده است .
این مسئول گفت: این کشاورز با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و مبارزه غیر شیمیایی با کرم گلوگاه انار و تغذیه مناسب، تولید انار را به پنج برابر افزایش داده است .
وی بیان کرد: این کشاورز در منطقه علوی بخش مرکزی ابرکوه با اختصاص هشت هکتار اراضی و یک حلقه چاه به تولید محصولات مختلف کشاورزی مشغول است.
غیب الهی تصریح کرد : کلاسها و بازدیدهای آموزشی و ترویجی جهاد کشاورزی نقش موثری در عملکرد تولید محصولات کشاورزی دارد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان 630 هکتار است که از این مقدار بطور متوسط 15تن و در برخی از باغ ها 30 تن انار در هکتار و درمجموع افزون بر 11 هزارتن انار تولید شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری، ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کاشت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، محمدحسین عطایی بعدازظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم با حضور معاونان سازمان، مدیران و کارشناسان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: زنجیره تولید نان بایستی از نان کامل باشد و نان کامل در چرخه تولید آرد ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نان بایستی با محوریت تولید نان از آردهای کامل در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تولید نان کامل بایستی فرهنگ‌سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده است، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود، سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود؛ بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

عطایی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است. در سال زراعی جاری ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان، گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود؛ بنابراین برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم‌خاک‌ورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۶۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴ هزار تن کود ازت به عنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است. در ضمن آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت و جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

کد خبر 745762

دیگر خبرها

  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه