Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:46:24 GMT

69 تبعه خارجی در واحدهای تولیدی لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۰۳۷۳

69 تبعه خارجی در واحدهای تولیدی لرستان شناسایی شد

علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی کارفرمایان اتباع غیرمجاز را بکار می گیرند که در صورت شناسایی این افراد، ‌کارفرمایان در نوبت اول به میزان پنج برابر حداقل مزد روزانه و در صورت تکرار 2 برابر این رقم جریمه خواهند شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 43 نفر نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شده تصریح کرد: در این راستا 597 بازرسی از واحدهای استان به عمل آمده و 74 گشت مشترک نیروی انتظامی در خصوص شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه دستگاه ‎ های اجرایی باید اقدامات موثرتری در راستای ساماندهی اتباع بیگانه انجام دهند، گفت: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود.
آشتاب با اشاره به سیاست های دولت در ایجاد اشتغال افزود: در اجرای ماده 71 قانون برنامه ششم کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقطع کارشناسی یا بالاتر اقدام به جذب نیروی جدید کنند از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما به مدت 2 سال برخوردار می‌شوند.
در حال حاضر 2 هزار و 929 واحد تعاونی با اشتغال 27 هزار و 480 نفر در لرستان فعال است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال دستگاه های اجرایی قانون قانون کار نیروی انتظامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس