Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@03:02:45 GMT

رشد۳۰ درصدی ذخایر‌کالاهای اساسی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۱۰۳۶

رشد۳۰ درصدی ذخایر‌کالاهای اساسی در کشور


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد۳۰ درصدی ذخایر‌کالاهای اساسی در کشورگفت: حفظ زنجیره تولید و تنظیم بازار بهترین راه مقابله با تحریم است و استانداران این دو موضوع را در اولویت قرار دهند.

به گزارش امتداد نیوز ، رضا رحمانی درهمایش استانداران سراسر کشور افزود: ضروری است درشرایط فعلی استانداران هر هفته برای این دو موضوع جلسه بگذارند و ازدفاتر تخصصی نیز فعالیت بیشتر را در این زمینه ها طلب کنند و ستاد تسهیل و ستاد تنظیم بازار به صورت مرتب برگزار شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم تفویض برخی اختیارات به استانها گفت: برای انجام بهتر امور لازم است برخی اختیارات از جمله ثبت سفارش ها و نیز اختیارات شورای عالی معادن به استانها تفویض شود و دفاتر تخصصی ناظر انجام بهتر امور باشند.
رحمانی با ببان اینکه امروز هدف اصلی حفظ تولید است، اظهار کرد: شرایط امروز خاص است ،واحدهایی که بدهی بانکی دارند اما سرپا و فعال هستند باید به نحوی حمایت شوند اما این در حالی است که اکنون آمار واحدهایی که به علت بدهی در تملک بانکها هستند بیش از ۲ هزار واحد است.
وی ادامه داد: طی ۶ ماه آینده باید به طور ویژه ازواحدهای تولیدی حمایت شود چرا که اگر واحدی تعطیل شود تولید و اشتغال آسیب می بیند .

وزیر صنعت ادامه داد: مواردی در واحدهای صنعتی وجود دارد که حتی با وجود مخالفت با قانون توانستیم با همکاری و صحبت موضوع رو حل و فصل کرده و واحد را به تولید برگردانیم.

افزایش نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در شرایط جدید نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی بیشتر شده و تصویب ۳۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق تولید بسیار ناچیز است .
رحمانی خطاب به استانداران افزود: چه در طرح رونق تولید و چه سایر طرحها کمک کنید که پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت باشد و اگر طرحی در زنجیره تولید بود و یا با تزریق مختصری نقدینگی قابلیت بهره برداری داشت حتما در اولویت قرار بگیرد .

وی افزود: در طرح نوسازی و بازسازی واحد های تولیدی نیز که از سال گذشته شروع کردیم واحدها از سود ۱۸ درصد بانکی استقبال نکردند وما نیز در صدد کم کردن این عدد هستیم و فعلا بر روی نرخ ۱۲ درصد توافق کرده ایم.
رحمانی ادامه داد: اگر این طرح جدی گرفته نشود تولید محصول کیفی و صادراتی نخواهد بود .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر لزوم ساخت داخل اقلام مورد استفاده گفت: در وزارت صمت پروژه ویژه ای تعریف کرده ایم که معادل ۱۰ میلیارد دلار واردات سال گذشته به تفکیک استان و رشته در داخل کشور ساخته شود .

رشد ۳۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی طی آبان ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه، ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت بازرگانی داخلی در این زمینه فعالانه بازار و تولید را رصد می کنند.

رحمانی در پایان یادآور شد: شرایط جدید تحریمها فرصتی برای صادرات محصولاتی نظیر مواد معدنی ، صنایع دستی و ساخته ها و تولیدات داخل کشور است و اکنون صادرات باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و کارگاهها در گنبدکاووس گفت: مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان از ۸۸ به ۱۶ روز کاهش یافته است و استان ما دراین حوزه رتبه سوم و در صدور آرای این بخش هم رتبه نخست کشور را دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری همچنین افزود : در یک سال گذشته ۸۱۵ کارگر به سبب حوادث ناشی از کار در کشور جان باختند که از این تعداد ۱۳ نفر از کارگران استان بودند.

او ادامه داد : در یکسال اخیر هفت هزار و ۵۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی گلستان توسط بازرسان این اداره کل و ادارات تابعه آن در شهرستان‌های این استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۰۴ مورد آن از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

او گفت : خوشبختانه این استان کمترین تنش کارگری در کشور را دارد و دریافت بیمه بیکاری آن هم روند نزولی به خود گرفته است.

او جمعیت کارگری گلستان را به همراه خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همه تلاش و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در راستای حمایت کارگر و کارفرما و رعایت حقوق متقابل آنهاست.

وی همچنین ادامه داد: گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود