Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این پیام افزود: حضور بیش از پنج میلیون زائر و دهها هزار نفر از مجاوران و سایر گروه های مردمی از استان های مختلف برای خدمت به زائران این آستان مقدس، پاسخ محکم و نشانه ای متقن از پایمردی و استواری مردم بر ارزشهای دینی و انسانی و ملی است.
وی اظهار داشت: گرچه اربعین حسینی نمادی از اقتدار اسلام و قدرت روزافزون امت اسلام را به تصویر کشید اما حضور زائران روزهای پایانی ماه صفر در تداوم این مسیر، جلوه ای دیگر از معنویت، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود بطوریکه پنج میلیون و 129 هزار زائر طی چند روز خود را به مشهد الرضا (ع) رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: حضور میلیونی مردم در مشهد نمادی از ارادت آنان به پیامبر مکرم اسلام (ص) و خاندان نبوت و یادآور حدیث ثقلین بود که همیشه به عنوان ریسمانی، نقطه ثقل و محور وصلی است برای انسان های آزاده و حقیقت خواه تا با آن در برابر ظلم و خشونت و افراطی گری، اتحاد و انسجام یابند.
رشیدیان افزود: در دنیای پر از خشونت امروز که افرادی بی خرد، بی منطق و جنگ طلب چون ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان ها در آن خودنمایی می کنند، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) امام تعامل، علم و آگاهی و مهر و رافت، به عنوان نقطه وحدتی است که همه مسلمانان را به اسلام عقلانی و رحمانی توجه می دهد.
وی اظهار داشت: این ایام فرصتی است تا همگان به سیره و منش این امام همام و خاندان نبوت توجه یابیم و با استعانت از آن حضرت، سیره و فرهنگ رضوی را بیش از پیش در رفتار، کردار و گفتار خویش بروز دهیم.
وی گفت: شوق خدمتگزاری موجب شد دهها هزار نفر از مردمان نیکوکار در قالب تشکل های خیرین مانند جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، جواد الائمه (ع)، جهاد خدمت، گامهای عاشقی، خادمیاران و مانند آن، شیعه و
سنی در کنار هم با ایجاد 320 ایستگاه صلواتی و اسکان در طول جاده های استان و 512 ایستگاه نیز در شهر مشهد به میزبانی این زائران کمر همت ببندند و از شستشوی لباس تا واکس کفش و خیاطی، آرایشگری، آشپزی، حمل و نقل، اسکان، ماساژ پای زائران و پانسمان زخمهای آنها در مجموع 32 خدمت را به دیده منت و با خلوص تمام عهده دار شوند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در کنار آنان مسئولان دستگاه های عمومی، اجرایی و خدماتی و خادمان آستان قدس رضوی نیز طی ماهها تلاش کوشیدند هر آنچه در توان دارند در کنار مردم در طبق اخلاص نهاده و در میزبانی از زائران حریم حرمت یار کوتاهی نکنند.
وی اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه های امنیتی، انتظامی، علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، دستگاه های نظارتی و حمل و نقل درون و برون شهری و تشکل های صنفی همه در این خدمت کمبودها را با تلاش مضاعف پوشاندند تا زائران حرم خورشید هشتم با کوله باری از معنویت و مهر به موطن خود بازگردند.
وی گفت: اینجانب از تمام تلاشگران این عرصه که هر یک به سهم خود در خدمت صادقانه و بی ریا حضور موثر و فعال داشتند و کوشیدند مراسم روزهای پایانی ماه صفر با عزت و عظمت تمام برگزار شود قدردانی می کنم و از همه زائران و میهمانان امام رئوف به خاطر تمام کم و کاستی ها عذرخواهی نموده و تلاش خواهم کرد زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب تری را فراهم آورم.
3221 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام رضا بیت عصمت و طهارت جهاد کشاورزی علی بن موسی الرضا کفش منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان