Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:17:33 GMT

مجموعه آثار آیت‌الله دکتر احمد بهشتی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۱۷۱۱

مجموعه آثار آیت‌الله دکتر احمد بهشتی رونمایی شد

به گزارش ایرنا، آثار این روحانی دانشمند با عنوان‌های 'سیری در سیره اخلاقی امام حسین (ع)'، 'سیمای حضور جمعه‌گزاران (تفسیر سوره جمعه)'، 'سیمای رستاخیزیان (تفسیر سوره قاف)'، 'سیمای نیکوکاران (تفسیر سوره انسان)'، 'عبد صالح: یادبود شهید دکتر محسن بهشتی' و 'اندیشه سیاسی‌‌تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه (جلد 10 و 11)' به چاپ رسیده است و برای نگارش آن‌ها دو سال زمان صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** ضعف تأملات فلسفی عرصه‌ را برای انسان‌های ناتوان باز کرده است
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین با بیان به اینکه من افتخار شاگردی حضرت آیت الله احمد بهشتی را داشته‌ام، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: در حدیث امام رضا (ع) سه چیز نشان کامل بودن دین و ایمان آدمی است: فقاهت، حسن تقدیر و صبر؛ براین اساس آیت الله بهشتی نمونه انسانی دین‌مدار است و تألیفات ایشان نشان می دهد که وی در هر سه شاخه اصول دین، فروع دین و اخلاق، تعمق و ژرف اندیشی کرده است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه امروز استان فارس و مرکزیت آن، شیراز، جلوه و توانایی لازم را در عرصه فقه اکبر و اصول دین در مدارس و حوزه های علمیه ندارد، گفت: ضعف تأملات فلسفی و عقلی باعث شده کسانی در این عرصه جولان دهند که میدانشان نیست.
وی افزود: در این زمینه هر کس برای خود نظریه می دهد و این از آن رو است که به تفکر عقلانی، اساسی و حساب و کتاب دار مجال نداده ایم؛ وگرنه هر کس دنبال کار خود می رفت و وارد میدانی نمی شد که به او ربطی ندارد.
امام جمعه شیراز بیان داشت: امروز حضور علمی و قدرتمند افرادی همچون استاد بهشتی لازم است. زیرا تألیفات و تدریس ایشان سالیان متمادی در مدرسه فیضیه قم مورد استفاده بوده است و اگر این تفقه در دین نباشد، ایمان انسان لطمه می‌خورد.
آیت‌الله دژکام با تأکید بر ضرورت تربیت شخصیت های علمی در استان خاطرنشان کرد: در جامعه ما یا باید افراد به این مرحله برسند یا اینکه در جهات تخصصی کسانی داشته باشند که در جامعه لنگر حساب شوند و چهره های ارزشمند علمی را ما باید تربیت کنیم که حضورشان خود برای امنیت فکری جامعه بسیار مفید است.
وی افزود: فاصله گرفتن از روش صحیح و زیست طلبگی و ایمان کامل باعث ایجاد توقعات بیجا، ایجاد حرص و... شده است و باید این را به عنوان یک باور به یکدیگر القا کنید که کمال اگر هست در درون انسان هست و ظواهری که در اطراف انسانها به اسم حق مدیریت و غیره دیده می شود، چیزی را به انسان نمی‌افزاید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما به صبوری نیاز دارد. در چند روز اخیر و پس از 13 آبان میبینیم که پشت سرهم ما را تهدید و تحریم می کنند. این تهدید ها اراده پولادین می خواهد که در مقابلش بایستد و مقاومت کند.صبری که در طول این سالیان دراز پس از انقلاب اسلامی اساتید ما داشتند درسی برای ما و نسل های بعدی است که آسان نبوده و نیست اما نتایجش نتایج خوبی بوده و هست.
وی با بیان اینکه صبر تلخ است؛ اما نتایج شیرین دارد، ابراز داشت: 13 آبان امسال با سال های پیش متفاوت بود برای اینکه مردم احساس کرده بودند آمریکا برای آنها قیافه و ژست یک دشمن تمام عیار را گرفته است و آمدند که صبر خود را به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی تهران که فرمودند 'تا من زنده هستم نمی گذارم کسی از این غلط‌ها کند'، افزود: این نشانه ایستادگی محکم ایشان است و باید کسانی باشند که همان روحیه را در خود داشته باشند و این روحیه مقاومت را القا کنند. این ایستادگی، مقاومت و در مقابل دشمن سرخم نکردن چیزی است که در شخصیت علمای اسلام و استاد بزرگوار آیت الله بهشتی هم جلوه گر است.
** به کتابخانه‌ها بها داده شود
آیت الله احمد بهشتی نیز در این آیین گفت: برگزاری برنامه های کتاب‌محور باعث تشویق نسل جوان می‌شود و بسیار مؤثر است.
وی با بیان اینکه نباید به حرف های دلسردکننده اعتنا کرد و آن را به دل گرفت، ابراز داشت: انتخاب راه صحیح به ایستادگی در مسیر نیاز دارد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی به دلیل وجود امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به بحث علم و علوم عقلی بسیار توجه شد و اگر چنین نبود دشمنان بساط علوم عقلی را از بین می بردند.
این خطیب دینی خطاب به مسئولان با تأکید بر اینکه به کتابخانه ها بیش از هر چیز بها دهید، گفت: باید شرایط ایجاد کتابخانه در هر نقطه ای از کشور فراهم شود تا کودکان و جوانان بتوانند از برکت وجود کتاب ها بهره مند شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهدای یک کتابخانه عمومی در شهرستان میانشهر فسا توسط آیت‌الله بهشتی، وی را یک خیر کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار خواند.
روح الله منوچهری در ادامه به تشریح برنامه های هفته کتاب پرداخت و عنوان کرد: در آبان ماه جاری 1832 برنامه مختلف با هدف تمرکززدایی از برنامه های کتابخانه های عمومی در جای جای استان برگزار می شود.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه فسا نیز در این مراسم اعلام کرد: آیت‌الله بهشتی تاکنون بیش از 90 جلد کتاب تألیف کرده است که درمجموع بیش از 180 بار تجدید چاپ شده اند.
سلیمان کرمی در ادامه به برنامه‌های این شهرستان در هفته کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 130 برنامه کتابخوانی در این شهرستان تا پایان آبان‌ماه برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که شهرستان فسا بتواند عنوان پایتختی کتاب ایران را کسب کند.
نوزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده و ظرف این مدت، 65برنامه کلان و 2 هزار و 200 برنامه مرتبط با کتابخوانی تا اول آذرماه 97 در استان فارس برگزار خواهد شد.
شهرستان فسا در 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
7375/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جنوب شرقی عضو مجلس خبرگان رهبری قم کتابخانه های عمومی استان آمریکا منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی