Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:04:33 GMT

8 باور غلط در مورد روش‌هاي ضدبارداري

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۲۳۱۹

8 باور غلط در مورد روش‌هاي ضدبارداري

خبرگزاري آريا -

امروزه روش‌هاي متعددي براي جلوگيري از بارداري وجود دارد که بسياري از آنها هم بسيار موثر هستند. اما اطلاعات افراد مخصوصا بانوان در مورد نحوه استفاده از اين روش‌هاي پيشگيري بسيار اندک است.
در اين مقاله قصد داريم شما را با چند باور غلط در مورد شيوه‌هاي کنترل بارداري و قرص‌ها آشنا کنيم.
1-من به فرزندم شير مي‌دهم، پس باردار نمي‌شوم:
اگر چه در شيردهي تخمک‌گذاري انجام نمي‌شود اما اين موضوع هميشه صادق‌ نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمک‌گذاري ممکن است حتي در زمان شيردهي اتفاق بيفتد. مادري که به فرزند شير مي‌دهد بايد از روش ديگري براي پيشگيري از بارداري استفاده کند، در غير اين صورت ممکن است دچار بارداري ناخواسته شود.
2- در صورتي که خانمي در روابط جنسي خود به مرحله ارگاسم يا ارضا شدن نرسد،‌ باردار نخواهد شد:
اين يک باور غلط است، چرا که بارداري وقتي که اسپرم مرد به تخمک برسد اتفاق مي‌افتد و لازم نيست که روابط زناشويي زن به اين مرحله برسد. در بدن زنان در سنين باروري معمولا هر ماه در چرخه منظم قاعدگي تخمک آزاد مي‌شود و اين ربطي به روابط جنسي او ندارد.
3- در زمان ايمن بين چرخه قاعدگي من باردار نخواهم شد.
باورهاي اين چنيني ناشي از کمبود اطلاعات در مورد چرخه قاعدگي است.چهار هورمون اصلي در چرخه قاعدگي درگير هستند.
هورمون محرکه فوليکول (FSH)، هورمون لوتئين (LH)، استروژن و پروژسترون تعادل بين هورمون‌ها و آزاد شدن تخمک را تنظيم مي‌کنند و اگر تخمک بارور نشود، قاعدگي اتفاق مي‌افتد. اگر چرخه قاعدگي خانمي به دلايل مختلف بيشتر يا کمتر شود، تعادل اين هورمون‌ها به هم خورده و تخمک‌گذاري اتفاق مي‌افتد. استرس، سن و داروها مي‌توانند تعادل هورموني را به هم بزنند.بنابراين حدس زدن زمان ايمن تخمک‌گذاري سخت است و زوجين بايد از روش ايمن‌تري براي پيشگيري از بارداري استفاده کنند
4- وضعيت بدن در بروز بارداري مهم نيست:
برخي افراد تصور مي‌کنند داشتن روابط جنسي در وضعيت‌هاي خاص مانع از بارداري مي‌شود، چرا که گاهي موجب نرسيدن اسپرم به تخمک مي‌شود. البته پوزيشن در هنگام روابط جنسي در بارداري مهم است اما هيچ‌گاه تضمين نمي‌کند که بارداري اتفاق نمي‌افتد. ورود اسپرم و رسيدن آن به مايع چسبنده درون واژن موجب رسيدن آن به تخمک و لقاح و نهايتا بارداري خواهد شد.
5-با روش عقب کشيدن بارداري اتفاق نمي‌افتد:
روش عقب کشيدن قبل از انزال راه خوبي براي پيشگيري از بارداري نيست، چرا که ممکن است حتي در مايعي که قبل از انزال از مرد خارج مي‌شود هم اسپرم وجود داشته باشد. علاوه بر اين، برخي مردان قادر نيستند قبل از انزال اين روش را عملي کنند.
6-در اولين رابطه جنسي بارداري اتفاق نمي‌افتد:
اين تصور غلطي است که برخي زنان دارند، يعني بارداري پس از چند بار رابطه جنسي اتفاق مي‌افتد.يک زن در هر زماني که تخمک‌گذاري انجام شود حتي اگر اولين باري باشد که رابطه جنسي دارد، ممکن است باردار شود.
7- در صورت دوش گرفتن بعد از رابطه جنسي بارداري اتفاق نمي‌افتد:
شستشو يا دوش گرفتن و ادرار کردن بعد از رابطه جنسي سبب قطع تحرک اسپرم و رسيدن آن به تخمک نمي‌شود، چرا که مايع مني پس از عبور از واژن و دهانه رحم به رحم مي‌رسد.
8-شستشوي واژن مانع از بارداري مي‌شود:
شستشوي واژن راه موثري براي پيشگيري از بارداري نيست. بعد از انزال اسپرم وارد واژن شده و سپس به دهانه رحم مي‌رسد.
منبع : salamat.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد

به گزارش "ورزش سه"، اورلین شوامنی دیشب برابر بایرن در پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی بازی کرد، ولی در اواخر بازی با بیرون رفتن ناچو و آمدن ادواردو کاماوینگا، به دفاع میانی رفت. در مجموع شوامنی از خوب‌های رئال در تساوی 2-2 بود.

او در مورد نتیجه پایانی گفت: «ما می‌خواستیم برنده شویم و حالا مهم بازی برگشت است که در خانه و مقابل هواداران خواهیم داشت. اول باید کادیز را در لالیگا ببریم و سپس به بایرن فکر خواهیم کرد. نیمه دوم را خوب شروع نکردیم و دو گل به ما زدند ولی رفته رفته بهتر شدیم و تا پایان جنگیدیم. خوشحالم مساوی گرفتیم و حالا در موقعیت خوبی برای بازی برگشت هستیم.»

شوامنی در مورد پست بازی خودش گفت: «مهم کمک به تیم است. من هافبکم ولی اگر مربی بخواهد، هر جای دیگری بازی می‌کنم.»

اهمیت پاس تونی کروس به وینیسیوس روی گل اول: «می‌دانیم که تونی و وینی مهره‌های کلیدی ما هستند ولی ما مجموعه‌ای باورنکردنی داریم. مهم نیست کدام یازده بازیکن بازی را شروع می‌کنند. ما می‌دانیم و باور داریم که بهترین تیم دنیا هستیم. این تفاوت رئال با سایر تیم‌هاست.»

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم