Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن، سخنرانان در نشست ائتلاف خلع سلاح هسته ای در لندن هر گونه تلاش برای حفظ، توسعه و نوسازی سلاحهای هسته ای را محکوم کردند و آن را اقدامی علیه صلح و امنیت جهانی و هدر دادن منابع مردم دانستند و نابودی آنها را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیو وب (Dave Webb)، رئیس ائتلاف خلع سلاح هسته ای (CND ) در این نشست که با عنوان "سلاحهای هسته ای و اثر فناوریهای جدید بر جنگهای آینده" در دانشگاه لندن برگزار شد گفت: جهان در دوران موسوم به جنگ سرد، در معرض جنگ هسته ای قرار داشت اما با تداوم سیاست های جنگ افروزانه رئیس جمهور آمریکا، دور تازه ای از رقابتها برای توسعه سلاحهای هسته ای و کشتار جمعی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیگر سخنرانان نیز در این نشست اقدام کشورها به ویژه آمریکا را برای دمیدن در جنگ سرد و مسابقه تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی اقدامی علیه امنیت مردم جهان توصیف کردند و بر ضرورت پایان دادن به اینگونه اقدامات تاکید کردند. 
مدیر این نشست که با حضور شماری از فعالان ضد جنگ و سلاح هسته ای برگزار شد گفت: آمریکا برای حفظ برتری خودش در حال توسعه سلاحهای هسته ای و کشتار جمعی است اما همزمان در اقدامی مخرب از توافق هسته ای با ایران خارج می شود.
کارل ترنر افزود: این رفتارهای دوگانه را مردم دنیا بر نمی تابند در بریتانیا هم اگر از مردم بپرسید بیشتر مردم خواهند گفت ما سلاح هسته ای را نمی خواهیم زیرا ثابت شده است این سلاحها نمی تواند امنیتمان را تامین کند.
وی افزود: مسابقه تسلیحات هسته ای نه تنها منابع مردم را در شرایطی که دولتها با کمبود منابع مجبور به کاهش اعتبارات اجتماعی و رفاهی شده اند هدر می دهد بلکه جهان را در آستانه جنگ هسته ای قرار می دهد که فرجام آن نابودی کره زمین است.
این فعال ضد سلاحهای هسته ای گفت: جنبه های نگران کننده تر این است که آمریکا و بریتانیا و دیگر اعضای ناتو نه تنها گامی برای خلع سلاح هسته ای بر نمی دارند بلکه بر توسعه و نوسازی آن اصرار دارند.
در ادامه این نشست با یادآوری فعالیت های ائتلاف خلع سلاح هسته ای در سالیان گذشته وجود 50 هزار بمب و کلاهک اتمی جهان که در دست 9 کشور جهان است همچنان به عنوان تهدید باالقوه برای امنیت جهانیان اعلام شد.
کارشناسان در این نشست گفتند در حالی که اروپا در ناتو سهیم است، اکنون اتحادیه اروپا به فکر راه اندازی ارتش اروپایی است تا بخش دیگری از بودجه آموزش، بهداشت و رفاه عمومی، صرف تجهیز آن و تولید جنگ افزار شود.
پیش تر دکتر کیت هادسون دبیرکل ائتلاف خلع سلاح هسته ای، تنها راه حل برون رفت از وضعیت کنونی را پای بندی کشورها به تعهدات بین المللی و توافقات کشورها از جمله برجام دانست و تصریح کرد: همه صلح طلبان جهان باید بر سر این موضوع پافشاری و اقدام آمریکا را محکوم و برای حفظ توافقات انجام شده، تلاش کنند.
یک عضو پارلمان اروپا نیز در این نشست با بیان اینکه دولتها باید در تامین صلح و امنیت جهانی مسئولیت پذیر باشند گفت: دولتهای دارای سلاح هسته ای علاوه بر صرف مبالغ هنگفت برای نگهداری آنها برای نوسازی آنها هم باید مدام هزینه کنند، پولهایی که می تواند برای رفاه و آسایش مردم صرف شود با این اقدام دور ریخته می شود و هیچ امنیتی را نیز به همراه نخواهد داشت.
جین لمبرت افزود: پولهایی که صرف توسعه و نوسازی سلاحهای هسته ای می شود باید برای رفاه مردم و فناوریهای جدید در نظر گرفته شود تا رفاه مردم تامین شود و مشکلات مردم کاهش یابد.
این عضو پارلمان اروپا گفت: اکنون برخی کشورها منابع مردم را صرف نسل جدیدی از سلاحهای هسته ای می کنند که تمام کره زمین را تهدید می کند.

­با صداها:
1 – کارل ترنر – مدیر نشست ضد سلاحهای هسته ای
2 – یک فعال سیاسی ضد جنگ
3 – جین لمبرت – عضو پارلمان اروپا

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نشست خلع سلاح هسته اي لندن توسعه نوسازي برجام سلاحهاي هسته اي جنگ آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان