Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@09:45:58 GMT

بازنشسته‌های وزارت راه چند نفرند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۲۸۱۷

 در حالی در دوره وزیر قبلی راه و شهرسازی با وجود تاکید مداوم بر اطلاع‌رسانی شفاف، تعداد مدیران بازنشسته این وزراتخانه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که انتظار می‌رود وزیر جدید راه و شهرسازی خیلی شفاف تعداد و اسامی مدیران بازنشسته را اعلام کند.

از 26 آبان‌ماه امسال حضور بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانونی که مجلس آنرا تصویب کرده «به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و کلیه دستگاه‌هایی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است.»

در این راستا وزارت کار به تازگی اسامی 25 نفر از مدیران بازنشسته خود را منتشر کرده و انتظار می‌رفت سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی نسبت به اعلام مدیران بازنشسته خود اقدام می‌کردند. در زمان وزارت وزیر مستعفی تلاش‌ها برای انتشار اسامی مدیران بازنشسته توفیقی نداشت، این مسئله با وجود تاکیدات پیاپی آخوندی بر ضرورت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و شفاف‌سازی جای تامل بسیار داشت.

حال با روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی، انتظار می‌رود محمد اسلامی تعداد و اسامی مدیران بازنشسته وزارتخانه تحت مدیریت خود را منتشر کند. در حال حاضر برخی معاون وی که از وزیر سابق راه و شهرسازی منصوب شده‌اند، جزو مدیران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها هستند. احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر یکی از مدیرانی است که تا چند روز دیگر از ساختمان دادمان خداحافظی می‌کند.

بسیاری از معاونان و مدیران این وزارتخانه از سن بازنشستگی عبور کرده‌اند، اما بااین حال فقط یکی از آنها یعنی مهرآبادی اعلام کرده به دلیل بازنشسته بودن از روز 26 ابان ماه دیگر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نیست. قرار است امروز مراسم تودیع عباس احمد آخوندی و معارفه محمد اسلامی به‌عنوان سومین وزیر راه و شهرسازی کشور برگزار شود. یکی از پرسش‌های مهم از وزیر جدید تعداد مدیران بازنشسته این وزارتخانه و انتشار اسامی آنهاست. آیا استاندار سابق مازندران به این پاسخ به طور شفاف پاسخ می‌دهد؟
 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی قوانین و مقررات قانون بودجه وزارتخانه معاون وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر بازنشستگی معارفه راه و شهرسازی قوانین و مقررات معارفه وزارتخانه وزیر راه و شهرسازی بازنشسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی