Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:از دو سال قبل تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است.

‌به گزارش‌ ایسنا‌م، سید محمد صادق زاده عصر ‌روز شنبه در آئین افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قم عنوان کرد: تولید انرژی های نو با صرفه تر از انرژی های فسیلی است و از سرمایه گذاران در بخش تولید انرژی‌های پاک حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو افزود: شهر قم با توجه به ظرفیت ها و اقلیمی که دارد؛ می تواند در تولید انرژی خورشیدی نمونه شود.

وی اظهار کرد: حرکت خوبی در مورد انرژی تجدید پذیر شکل گرفته است. در ایران انرژی خورشید تابان و زمین مناسب وجود دارد که بهترین ظرفیت در تولید برق خورشیدی به شمار می رود.

صادق زاده تصریح کرد: از دو سال قبل که تولید انرژی خورشیدی در کشور آغاز شد تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته تحولات خوبی در تولید برق از انرژی های پاک به وجود آمده است و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس سازمان ساتبا افزود: اوج مصرف برق در تابستان است و 80 درصد از تولیدات نیز در تابستان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کم آبی یکی از دغدغه های جدی در کشور بوده و روی آوردن به صنعت کم مصرف در آب گامی مهم در تحولات صنعتی و اقتصادی است.

صادق زاده عنوان کرد: راه اندازی نیروگاههای بدون نیاز به آب اهمیت زیادی دارد ما نیز در جهت حمایت از سرمایه گذاران تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: قیمت‌های تضمینی در خرید برق ویژه سرمایه گذاران جذاب است و سیاست حمایت از سرمایه‌گذاری و فناوری در دستور کار است، چرا که تولید انرژی خورشیدی صرفه جویی در مصرف سوخت و آب را به همراه دارد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: در این نگاه حمایتی زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و با این روند به زودی نیروگاههای دیگری در سطح کشور راه اندازی می شود.

وی گفت: در حال حاضر 250 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی در حال تولید برق است که جایگاه مهمی دارد با توجه به تابش خوب در ایران اشتغال زایی خوبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

صادق زاده خاطرنشان کرد: به تازگی مجوز برای احداث نیروگاههای بادی در قم صادر شده است، همچنین مناطق با پتانسیل خوبی در انرژی بادی وجود دارد.

وی گفت: در این استان تولید برق بر روی سطح رودخانه ها و چاه‌ها و مسیر ورودی آب در قم در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروگاه خورشيدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار مهدی زاده شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب در مازندران از اجرای پروژه‌های باکیفیت در سطح استان قدردانی کرد و گفت: پیش بینی شده در دولت سیزدهم یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شود که تا کنون ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز آن محقق شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های اولویت دار فاضلاب مشخص و در سطح وزارت خانه به صورت هفتگی بررسی و رصد می‌شود، ادامه داد: این پروژه‌ها دارای اهمیت ویژه ای هستند که برای اجرای آن اعتبارات لازم هم تخصیص می‌یابد و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

مهدی زاده، با اشاره به اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهرهای نوشهر و چالوس گفت: این طرح یکی از طرح‌های اولویت دار ماست که انتظار می‌رود امسال وارد فاز بهره برداری شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از طرح‌های آبرسانی روستایی در استان مازندران اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های خوب و با کیفیت در بخش آب و فاضلاب در این استان درحال اجراست.

وی ادامه داد: در سال گذشته، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی روستایی تعریف شد که این طرح‌ها در ۵ هزار روستا محقق شد و تلاش می‌شود مابقی نیز در سال جاری به اتمام برسد.

مهدی زاده، با اشاره به تلاش‌های مدیرعامل و کارکنان آب و فاضلاب مازندران در تأمین آب شرب مشترکین گفت: این تلاش‌ها منجر شد تابستان سال گذشته با کمترین چالش پشت سر گذاشته شود.

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا مازندران نیز در گفتگویی هدف از این بازدیدها را ارزیابی میزان پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا در این استان دانست و تصریح کرد: پس از این بازدیدها، تأمین اعتبار و ردیف‌های قانونی آنها نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6081458

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت