Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:31:48 GMT

تظاهرات در ایتالیا علیه نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۳۰۵۹

تظاهرات در ایتالیا علیه نژادپرستی

هزاران ایتالیایی به همراه مهاجران مقیم این کشور، علیه آنچه سیاست های نژادپرستانه دولت خواندند، تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات که روز شنبه در شهر رم برگزار شد، بیش از 450 انجمن، جنبش و سازمان مختلف علیه لایحه تصویبی 'امنیت و مهاجرت' دولت اعتراض کرده و خواستار پذیرش همه پناهجویان شدند.

در این تظاهرات شمار زیادی از مهاجران اتباع کرد، سنگال، هند، سوریه و سایر کشورها حضور داشتند که با شعار 'همه ما مرد و زن ، یک انسان واحد و یک هویت واحد هستیم' علیه سیاست های نژادپرستانه اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان که در خیابان های مرکزی رم راه پیمایی کردند، خواستار حذف فوری قانون جدید امنیت و مهاجرت شدند. .
معترضان علیه اخراج پناهجویان، تهدیدهای فاشیستی، بیگانه هراسی و هر نوع تبعیض و همچنین علیه شخص 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور و 'لوئیجی دی مایو' معاون نخست وزیر و وزیر کار و توسعه اقتصادی شعار دادند.

تظاهرکنندگان از سراسر ایتالیا خود را با اتوبوس برای شرکت در این راه پیمایی به پایتخت رساندند.

سیاست های سخت گیرانه دولت ائتلافی ایتالیا متشکل از حزب راست گرای 'اتحاد' و جنبش '5 ستاره' در قبال پناهجویان، بستن بنادر به روی کشتی های حامل مهاجران غیر قانونی و مبارزه سرسختانه علیه آنان منجر به اعتراضات گسترده فعالان حقوق بشر و صلح طلبان و افزایش حس بیگانه هراسی در این کشور شده است.

لغو قانون 'اجازه اقامت به دلایل انسان دوستانه' و جایگزینی آن با 'اجازه اقامت ویژه' که صدور آن تنها برای بیماران، قربانیان استثمار شدید، خشونت های خانگی و مناطق مصیبت زده، و کسانی که اقداماتی با ارزش ویژه مدنی صورت داده اند، محدود می شود. تعلیق درخواست پناهندگی برای محکومین در دادگاه های بدوی و افرادی که از حیث اجتماعی خطرناک تلقی می شوند. افزایش مدت اقامت پناهجویان در مراکز اسکان موقت برای شناسایی از 3 به 6 ماه جهت تسهیل روند اخراجِ مهاجران غیر قانونی و لغو تابعیت ایتالیایی از شهروندان خارجی محکوم به جرائم تروریستی، از جمله مفاد قانون جدید امنیت و مهاجرت هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایتالیا مهاجران تظاهرات نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند