Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:25:14 GMT

رانندگان تاکسی جهرم با گرانی لوازم یدکی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۳۰۸۳

رانندگان تاکسی جهرم با گرانی لوازم یدکی مواجه هستند

شیراز-ایرنا- مدیر سازمان حمل‌ و نقل شهرداری جهرم گفت: افزایش روزافزون قیمت لوازم یدکی، هزینه تعمیرات خودرو و همچنین برخی دیگر از اقلام مورد نیاز تاکسیرانان و عدم کنترل و نظارت بر این موضوع موجب فشار روحی و روانی بر رانندگان تاکسی شده است.

علی داودی نیا یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:ما منکر تخلف یا دریافت کرایه اضافی رانندگان تاکسی جهرم نیستیم و موظف به برخورد قانونی هستیم، ولی باید توجه داشت که گرانی بر تاکسیرانان فشار وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دستگاه‌های ذی ‌ربط حمایت چندانی از این قشر نمی‌کنند، ولی با دریافت 50 تومان کرایه اضافی توسط یک تاکسیران عملکرد و خدمات تمام آنها زیرسئوال می‌رود.
مدیر سازمان حمل‌ و نقل شهرداری جهرم بیان کرد: هیچ‌ گونه دریافت کرایه‌ای خارج از نرخ‌های مصوب مورد تأیید سازمان نیست و برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد، ولی باید واقعیات جامعه را نیز در نظر داشت و به جای انتقادات کلی موارد را به صورت شفاف و موردی به سازمان انتقال داد تا پالایش‌های لازم صورت گیرد.
داودی ‌نیا گفت: اخیراً با تاییدیه شورای اسلامی شهر و فرمانداری ویژه جهرم، نرخ کرایه حمل ونقل درون شهری اعم از اتوبوس‌های واحد، تاکسی گردشی، بی‌سیم، تلفنی، خطی و سرویس مدارس، در سال 97-98 به میزان 15 درصد نسبت به نرخ سال گذشته افزایش یافته است.
رئیس سازمان حمل و نقل جهرم گفت: برای کاهش مشکلات تاکسیرانان با چند مغازه لاستیک‌ فروشی توافقاتی صورت گرفته تا لاستیک به قیمت تعاونی در اختیار رانندگان قرار گیرد همچنین با یکی از مغازه‌های لوازم‌ یدکی نیز صحبت شده تا قطعات خودرو با تخفیف و به صورت قسطی به تاکسیرانان ارائه دهند و رانندگان همچنین می‌توانند به تعمیرگاهی که متعلق به یکی از رانندگان ناوگان است، مراجعه و تخفیف ویژه دریافت کنند.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تاكسيراني حمل و نقل عمومي جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس