Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: تا کنون 170 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های هادی در روستاهای این استان ابلاغ شده است.

علی‌اکبر صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این اعتبار 127 پروژه طرح هادی روستایی اجرایی شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح هادی در هر روستا به طور میانگین هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود گفت: سالانه 300 تا 400 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان اعتبار اختصاص می یابد که امید می رود امسال هم همین میزان اعتبار برای این طرح ها منظور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صابری با بیان اینکه اکنون 100 طرح هادی ناتمام در روستا، حدود 60 درصد پیشرفت دارد گفت: امسال 27 طرح هادی جدید در روستاهای استان اجرایی می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: امسال 30 پروژه طرح هادی روستایی در استان به اتمام می رسد و با تکمیل و بهره برداری از این تعداد طرح هادی، میزان بهره مندی روستاییان در این شاخص توسعه به 45 درصد ارتقا پیدا می کند.
بر اساس این گزارش اکنون 41 درصد از روستاییان استان از طرح هادی برخوردار هستند.
708 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارند که باید طرح هادی در آنها اجرایی شود.
اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی مصوب دارند و مطالعه طرح هادی به صورت 100 درصد در این روستاها انجام شده است.
یک هزار و 297 روستا و آبادی در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی وجود دارد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح هادي ابلاغ اعتبار خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد