Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: دریافت ضمانت زنجیره ای به منظور اعطای تسهیلات مقاوم سازی روستایی مصوبه دولت و از دستورالعمل های بانک مرکزی به بانک ها است.

به گزارش ایرنا، رضا مدرس شنبه شب در نشست رسیدگی به مجموعه فعالیت های عمرانی با محوریت ستاد باز آفرینی و رفع موانع پروژه های مهم که با حضور معاونان عمرانی فرمانداران هرمزگان برگزار شد، افزود: بانک مرکزی برای اجرای کامل این مصوبه از سوی بانک ها تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرط داشتن ضامن کارمند برای پرداخت وام مسکن، عمده ترین مشکل روستاییان متقاضی استفاده از این تسهیلات در بخش ساخت و مقاوم سازی در سال های گذشته بود.
مدرس ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های سال 95 که از سوی دولت به سازمان های مربوطه و بانک ها ابلاغ شد، پرداخت وام مقاوم سازی مسکن با ضمانت زنجیره ای قابل انجام است.
مدرس خاطرنشان کرد: با توافقی که با بانک ها صورت گرفته، روستاییانی که در تامین ضمانت معتبر برای بانک ها با مشکل روبه رو هستند به صورت ضمانت زنجیره ای، ضامن یکدیگر شده و از تسهیلات مسکن بهره مند می شوند.
این مقام مسوول تصریح کرد: با برداشته شدن موانع گوناگون، زمینه بهره مند شدن از تسهیلات مسکن به ویژه در روستاها و نوسازی بافت های روستایی بیش از پیش فراهم شده است.
مدرس تاکید کرد: طبق دستورالعمل بانک مرکزی تمامی بانک ها باید در امر پرداخت تسهیلات به منظور مقاوم سازی بناهای روستایی اقدامات لازم را انجام دهند و عدم توجه به این دستورالعمل بانک مرکزی از هیچ بانک عاملی در استان پذیرفته نیست.
وی با اشاره به‌ ضرورت عمران و آبادانی روستاها، گفت: مقاوم‌ سازی اماکن مسکونی و غیرمسکونی و اجرای طرح هادی در روستاها از اولویت‌هایی هستند که باید همه معاونان عمرانی فرمانداران با هدف توسعه شهرستان های خود به ‌ویژه روستاها و مناطق کمتر برخوردار، به آن توجه ویژه داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان همچنین بر فراهم نمودن زمینه تقویت دهیاری ها، بهبود شاخص های ارتقای شهری و روستایی در شهرستان های استان تاکید کرد.
مدرس اظهار داشت: ستاد بازآفرینی تنها مختص به بندرعباس و چند شهرستان بزرگ استان نیست و هر شهرستانی با بافت ناکارآمد شهری، بخشی از ستاد بازآفرینی هرمزگان است.
اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان از سال گذشته بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شد که تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است.
این طرح هم اکنون در شهرهای دیگر هرمزگان از جمله میناب، جاسک، رودان، حاجی آباد، بندر لنگه، کنگ، بستک و بندرخمیر نیز در دست اجرا است.
استان هرمزگان دارای 2 هزار و 391 هکتار بافت فرسوده شهری است که بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه های غیر رسمی آن 43 درصد است.
این بازآفرینی شامل توسعه، بهسازی و احیا در بخش های مختلف از جمله سکونت‌ گاه‌های غیررسمی، بافت‌های ناکارآمد میانی (بافت فرسوده)، محدوده تاریخی شهر، پهنای شهری با پیشینه روستایی و پهنای شهری دارای کاربری ناسازگار شهری باید انجام شود.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهيلات مقاوم سازي روستايي مسكن هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است