Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:25:27 GMT

اصفهان| توانمندی موشکی ایران مرهون دفاع مقدس است+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۳۱۹۲

اصفهان| توانمندی موشکی ایران مرهون دفاع مقدس است+فیلم

‍‍‍‍‍‍

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی و اقتدار موشکی امروز ایران که بخشی از آن در اختیار ارتش جمهوری اسلامی است از دل دفاع مقدس سرچشمه گرفته است. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بزرگترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که به فرموده مقام معظم رهبری "واقعیت‌ها به ما ثابت می‌کنند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در میان ارتش‌های همگن خود در هر نقطه ی عالم یک ارتش ممتاز است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمایه ارزشمند در روزهای انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین در 40 سال گذشته استوارتر از همیشه مدافع سرزمین‌مان بوده که ارتش در استان اصفهان همواره پیشتاز بسیاری از مجاهدت ها، دلاوری ها و خلاقیت ها بوده است که در همین زمینه با ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به گفت وگو نشستیم. در ادامه متن مصاحبه خبرگزاری تسنیم را با امیر محسن آذرافروز می خوانید.

تسنیم:از ارتش ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و ورود آن به جنگ تحمیلی صحبت کنید.

امیر آذر افروز: ارتش قبل از انقلاب یک ارتش وابسته بود، چه از نظر تجهیزاتی و چه از نظر نیروی انسانی به ویژه در رده های بالا. فرمانده‌هایش همه وابسته بودند، بحثی به نام خودکفایی در ارتش وجود نداشت و همه کار را مستشاران نظامی انجام می دادند. در همین اصفهان 30 هزار مستشار نظامی در منطقه شاهین شهر و خانه اصفهان برای آماده نگه داشتن بالگرد مستقر بودند و کارهای ارتش را آنها انجام می دادند.

باید به این نکته توجه کرد که بدنه ارتش یک بدنه مردمی و اسلامی و دوستدار ائمه است و حتی در رده هایی از ارتش با امام خمینی(ره) و انقلابیون در ارتباط بودند، حتی من شنیده‌ام که  قبل از انقلاب نیز شهید ارتشی داریم و این نشان می دهد که ارتش اصل وجود خود را از نظر قلبی وابسته به نظام می داند.

ارتش از نظر تجهیزاتی و آموزشی و برنامه های عملیاتی به کشورهای آمریکا و شوروی سابق وابسته بودند که برخی از تجهیزات ارتش ما را شوروی تامین می‌کرد و بلوک شرق و غرب در ارتش ما حضور داشتند تا اینکه در سال 57 تظاهرات و اعتراضات مردمی در پیش از پیروزی انقلاب شکل گرفت. البته در طول بیش از 6 ماه حکومت نظامی در این سال، روحیه و غرور ملی و نظامی یگان های نظامی ما به علت رودررو قراردادن آنها مقابل مردم برخلاف میلشان پایین آمده بود و از موارد متعارف نظامی خارج شده بودند؛ زیرا این سربازان از جنس مردم بودند.

خوشبختانه در کلام حضرت امام(ره) و حضرت آقا و یا سایر مسئولان رده بالا در هر زمانی از جمله در روز 29 فروردین، 22 بهمن، هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات ها، در صحبت هایی که درباره نقش نیروهای مسلح و به ویژه ارتش می شود و به وضوح در می یابید که ارتش چه نقش بزرگی در پیروزی انقلاب داشت و نقش بزرگ آن تسریع در پیروزی انقلاب بود.

پیوستن سربازان، درجه داران و افسران به انقلاب در ارتش به خوبی دیده می شود در اصفهان شهید صیاد شیرازی و شهید آقارب پرست به انقلاب پیوستند و پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کردند و این نقش بی بدیل ارتش در پیروزی انقلاب بود.

دشمن وقتی که این انقلاب را رصد می کرد و وقتی که دید ارتش چه نقش مهمی داشت، شروع به حرکات و صحبت هایی در راستای انحلال ارتش کردند و برخی افراد ناآگاه نیز به این موضوع دامن زدند تا اینکه همه این موارد در  28 فروردین سال 58 به دستور حضرت امام خمینی(ره) مقتدرانه به عنوان روز ارتش رسمیت یافت و دستور حمایت همه از ارتش را دادند زیرا نجات ارتش به معنی نجات انقلاب است.

تسنیم: از پیوند و همکاری ارتش با نیروهای بسیجی و سپاهی و آموزش هایی که ارتش به نیروهای تازه وارد داده است، بگویید.

امیر آذر افروز: دشمن بعد از انقلاب حربه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داد از ترورهای کور شروع کردند، اولین شهید بعد از انقلاب در نیروهای مسلح شهید سپهبد قرنی بود،  این ترورهای کور و با برنامه در دستور کار دشمن بود. تهدید دیگر دشمن این بود که قومیت های مذهبی که در اطراف ایران بودند را سعی داشتند با نظام رودررو قرار بدهند البته آنها انسان های بابصیرتی بودند و خودشان به این کار دامن نمی زدند.

اگر به غائله کردستان نگاهی بیندازید، منافقین، ایادی آمریکا و اسرائیل به اسم کرد و در لباس کردی شروع به مبارزه مسلحانه برعلیه نظام کردند، در خوزستان، بلوچستان و گنبد هم همین رویه را پیش  گرفتند و رد پای آنها به آن طرف مرزها تعلق دارد کما اینکه قوم کرد، عرب، بلوچ هیچ‌گونه عنادی و دشمنی با انقلاب اسلامی نداشتند و اکنون هم ندارند، بلکه تقویت کننده نظام ما بودند.

ارتش در آن غائله ها وارد عمل شد، در آن زمان سپاه مقتدری مانند امروز نداشتیم و سپاه را شهدای بزرگی از ارتش مانند شهید کلاهدوز بنیان گذاری کردند و آموزش سربازان سپاه را ارتشی ها در نیروی زمینی آغاز کردند. در جبهه ها نیز همین آموزش ها ادامه داشت،  این آموزش ها به سپاه داده شد تا سپاه هم جان بگیرد تا بتواند به وظیفه انقلابی خود به خوبی عمل کند.

ارتش در غائله های به ویژه کردستان و گنبد نیز دوشادوش سپاه و نیروهای انتظامی خیلی خوش درخشیدند و شهید داده است، ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در قبل از انقلاب و چه زمان پیروزی انقلاب و دوران جنگ شهید تقدیم این نظام کرده است که این ها نشانه اقتدار، همراهی، همیاری و همدلی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و اکنون نیز ارتش در مدار ولایت این راه ادامه دارد.

تسنیم:حضور نیروهای ارتش در عملیات های غرب کشور در ابتدای پیروزی انقلای اسلامی را تشریح کنید.

امیر آذر افروز: اول باید به آمایش سرزمینی ارتش در منطقه غرب و شمال غرب اشاره داشت. ما در منطقه غرب یک لشکر زره ای و در شمال غرب 2 لشکر پیاده داشتیم که لشکر 81 باید طول 300 کیلومتری مرز را پوشش می داد و این از استانداردهای یک لشکر رزهی خارج است. ما در عمل تاکتیک به این حالت پرده تاخیر می گوییم؛ به این معنی که نیرو در مقابل نیروی دشمن دارای ضعف است که باید عملیاتی به نام عملیات تاخیر انجام بدهد و زمین و زمان را تعویض کند. این یک عملیات تاکتیکی است و عملیات تاخیری انجام می شود تا نسبت به دشمن در یک موقیعت برتر قرار بگیرد تا با عملیات مقابله بتواند دشمن را منحدم کند.

300 کیلومتر در منطقه غرب تحویل لشکر 81 زرهی بود و در منطقه غرب و شمال غرب نیز لشکر 28 و 64 ارومیه را داشتیم ضمن اینکه تیپ 84 خرم آباد هم بایستی در منطقه ایلام مستقر می شد و کار خود را برای عملیت آغاز می کر. اما در ابتدای جنگ تمام این لشکرها دستخوش مسائل و دگرگونی های دورنی ارتش بودند و سردرگمی در ارتش در ابتدای انقلاب و جنگ وجود داشت و ارتش این ضعف را در خود داشت. ضمنا تیپ خرم آباد تا 2 سال بعد از جنگ به علت اینکه در جاهای دیگری مثل پاوه درگیر شد نتوانست در منطقه سرزمینی خود وارد عملیات شود.

بنابراین ما در منطقه غرب در مقابل این تهاجم گسترده عراق 2 لشکر پیاده و یک لشکر زرهی داشتیم که به لطف خدا اینها با کمک هوانیروز در منطقه غرب توانستند جلوی پیشروی دشمن را بگیرند و در برخی از مناطق دشمن را به عقب برانند و حماسه های فوق العاده ای از نیروهای ارتش شاهد بودیم.

تسنیم:درباره عملیات والفجر 8 و حضور ارتش در این عملیات صحبت بفرمایید.

امیر آذر افروز:عملیات والفجر 8 یک عملیات مبتنی بر علم بود. علم و دانش و با همان محوریت دینی و معنوی و مذهبی که رزمندکان ما داشتند البته تجهیزات هم بوده است ولی والفجر هشت علمی بود زیرا رودخانه اروند رود دائم در حال جزرومد است، در چنین رودخانه‌ای با عرض و عمق زیاد  و چنین جزر و مدی عملیات غواصی منتفی است و تنها زمانی می شود عملیات غواصی را انجام داد که سکونی داشته باشد. بررسی های علمی بر روی این رودخانه در ساعت عملیات سکون رودخانه شناسایی شد و زمان را برای غواصی در نظر گرفتند و این ورود انجام شد و آن طرف رودخانه بروند و سرپل را بگیرند.

 فرماندهان نظامی از  دو عملیات دوری می کنند؛ یکی عملیات عبور از رودخانه و دیگری عملیات تصرف شهر است زیرا ریسک بالایی از نظر دادن تلفات دارد و از این نظر که مطمئن شوند به اهداف خود می رسند. وقتی به یک فرمانده دستور این عملیات داده می شود نیروهای خود را در خطر می اندازد اما این عملیات به زیبایی انجام و سرپل به راحتی گرفته شد.

400 قبضه توپخانه های ارتش در اروند رود و بهمن شیر مستقر شد، با اصل غافل گیری عملیات انجام شد و آنقدر جا در این منطقه برای استقرار توپخانه  کم داشتند که گردان 330 تویخانه اهواز روی باند فرودگاه آبادان مستقر بود.

این 400 قضبه توپخانه ارتش در زمانی که نیروهای سپاه و ارتش سرپل را گرفتند بلافاصله دشمن از منطقه بصره گارد ریاست جمهوری عراق را وارد عملیات کرد، این گارد از نیروی فوق العاده زبده نظامی با تجهیزات کامل و با قصاوت قلب بسیار بالایی برخوردار بودند که به طرف ما حمله کردند، گارد ریاست جمهوری با آتش توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از رسیدن به منطقه سرپل تار و مار شد که این ها جزئیات جنگ است که تا کنون گفته نشده است.

یک میلیون و 800 گلوله توپخانه در این عملیات شلیک شد و که عملکرد توپخانه در این عملیات در دانشکده ارتش تدریس می شود.

هماهنگی پشتیبانی آتش که یک بحث مهم در عملیات بود توسط گروه 22 ، 44 و 55 توپخانه ارتش انجام شد که همه این عملیات ها در قرارگاه مشترک ارتش و سپاه انجام شد. هرقدر هندلینگ، همراهی و همکاری و خلوص نیت بین نیروهای نظامی در جبهه به زیبایی تمام شکل گرفت، عملیات از آن زیباتر انجام شد و به همین دلیل است که اکثر عملیات های ما در طول دفاع مقدس، عملیات های بی نظیر در طول تاریخ بود.

تسنیم: از راه اندازی آمبولانس هوایی توسط ارتش اصفهان در عملیات کربلای 5 بگویید.

امیر آذر افروز:مهد 2 نیروی ارتش در اصفهان است، یک نیروی توپخانه و دیگری هوانیروز است که مهد این ها در کشور اصفهان است.

به طاغوت در آن زمان گفته بودند که چرا انقدر بالگرد و هلی کوپتر می خرید، گفته بود که از همسایه غربی عراق بپرسید که به ازای هر تانکی که می خرد ما یک هلی کوپتر می خریم، به هر حال نوعی تفکر در آن زمان وجود داشته و خریدها انجام شد، این خرید زیاد و عدم متخصص باعث شده بود که مستشاران آمریکایی وارد اینجا شوند و زمانی که انقلاب شد، زمانی که مستشاران در حال ترک ایران بودند خیلی راحت و بدون دغدغه بودند،  از آنها پرسیدند که خیلی راحت از ایران می روید، می‌گفتند که ما خیالمان راحت است زیرا ایرانی نمی تواند یک پیچ این هلی کوپتر را ببندد و حتی این هلی کوپترها را حاضر به کار کنند و خیالمان راحت است که این هلی کوپترها چند وقت دیگر از بین خواهند رفت و رفتند.

جنگ و غائله ها شروع شد که در آن زمان عملکرد هوانیروز را به چشم دیدیم.ما به چشم دیدیم که در منطقه عملیات شهید شیرودی و شهید کشوری با همین هلی کوپترها چه حماسه هایی را انجام دادند و عزیزان هوانیروز در عملیات والفجر 8 از همین تجهیزات استفاده کردند.

عملیات کربلای 5 به دنبال عملیات کربلای 4 طرح ریزی و اجرا شد که عمل کننده های این عملیات فقط سپاه و بسیج بودند، منظور از عمل کننده، عمل کننده های زمینی خط مقدم است که طراحی آن با برادران سپاه بود اما مثل همیشه توپخانه، هوانیروز و نیروی هوایی پیشتیان عملیات سپاه بود، از این 3 منبع نقش هوانیروز در این زمینه پررنگ تر بود.

در این عملیات 131 فروند انواع بالگرد را وارد عملیات کردیم، بالگردهای کبری که رزمی هستند، بالگردهای 214، بالگردهای شنود مانند عملیات هلی برد بودند که منطقه عملیاتی کربلای 5 یک منطقه صاف بود و عملیات هوانیروز فوق العاده مشکل بود به این معنی که اگر هلی کوپتر در ارتفاع 10 متری از زمین که پرواز کند توسط دشمن دیده می شود که این پیشتبانی را نیروهای هوانیروز با دل شیر انجام دادند.

1200 نفر خدمه این بالگردها بودند که برای 5292 نفر  از عزیزان سپاه و بسیج عملیات هلی برد انجام دادند، یک عملیات فوق العاده شده و بالگردهای 214  ما نیز نقش آمبولانس های هوایی را انجام دادند و زخمی ها و شهدای عزیز را زیر آتش دشمن به پشت جبهه منتقل می کردند که این یکی از کارهای بی نظیر و دلاورانه نیروی هوایی ارتش در این دوران بود و پیشنهاد استقاده از بالگردهای 214 به عنوان آمبولانس های هوایی از اصفهان بوده است.

تسنیم: به طور کلی دستارودهای هشت ساله جنگ تحمیلی برای ارتش ایران چه بود.

امیر آذر افروز:می توانیم دستاوردهای زیادی را بگوییم، کلا دستاوردهایی که انقلاب ما داشته به نوعی در ارتش هم متبلور شده اما آنچه مختص یک نیروی نظام و مسلح است که یکی از موارد تقویت اعتماد به نفس بود. اگر در قبل از انقلاب ارتش رزمایشی را انجام می داد، آنها این رزمایش را فرماندهی می کردند . حتی اگر در منطقه عمان رزمایش ایران برگزار می‌شد، این رزمایش با فرماندهی انگلیسی ها انجام می شد.

در واقع آن زمان ما این اعتماد به نفس را نداشتیم که بخواهیم عملیات بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را طرح ریزی کنیم. خوشبختانه این تقویت در طول دوران دفاع مقدس برای ارتش ایجاد شد و اکنون این اعتماد به نفس را داریم که در هر نقطه از ایران و حتی خارج از مرزهای کشور بنا به دستور فرماندهی معظم کل قوا داده شود، انجام خواهیم داد.

هوانیروز نمونه خودباوری ارتش بود که با تکیه بر توانمندی های داخل و جوانان نیازمندی های خود را در جنگ برطرف کنیم، چه در زمینه پروازی و چه در زمینه سلاح های مختلف پدافندی از توانمندی داخلی استفاده کردیم.

ابتکار عمل از صفر یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ارتش بود به این معنی که توانمندی و اقتدار موشکی امروز ایران که بخشی از آن در اختیار ارتش جمهوری اسلامی است از دل دفاع مقدس سرچشمه گرفته است، موشک عقاب اولین موشکی بود که ما ساختیم، این موشک در دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی بر علیه موضع عراقی ها ساخته و شلیک شد؛ شاید اوایل ایراداتی داشت اما از صفر و بدون کمک مستشاران شروع کردیم و به اینجا رسیدم.

اقتصاد مقاومتی با مبارزه برعلیه تحریم ها از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که ارتش یک نیروی تجهیز محور تحریم بود که باید از فضای آسمان و رزمندگان خط مقدم و دریا پاسداری می کردیم که با قناعت، صرفه جویی، ابتکار عمل و با تهیه قطعات لازم توسط متخصصان داخلی توانستیم این پیچ بزرگ انقلاب را به سلامت طی کنیم.

بزرگترین دستاوردهای نرم افزاری در ارتش تکیه بر باورهای دینی و معنوی و رشد فضائل اخلاقی کارکنان ارتش است، شک نکنید آنچه امروز کارکنان ارتش دارند همه  آن با تکیه بر همین باورهای دینی و معنوی حاصل شده که از برکات انقلاب اسلامی در ارتش است و هیچ ارتشی را مثل ارتش جمهوری اسلامی ایران نمی توانید ارتش معنوی محور پیدا کنید.

تسنیم:در یکی از نشست های خبری خود در فروردین ماه گفته بودید که "افتخار می کنم که ارتشی بودن یک شغل نیست، بلکه یک تکلیف است"، اکنون تکلیف چیست؟

امیر آذر افروز:سئوال جالبی است.  این جمله همیشه از جانب فرماندهان رده بالا نیز گفته شده است، اعتقاد دارم که نظامی گری یک ماموریت اللهی است، این یک تکلیف است و تکلیف بالاتر از شغل است و کسی که روز اول می خواهد وارد حرفه نظامی گری شود باید نیت کند زیرا به جایگاه مقدسی وارد می شود و یک بار سنگین از روز اول بر دوش نظامیان قرار داده می شود و این ها را نمی توان با شغل مقایسه کرد.

کسی که با نیت قرب الهی پا درعرصه نظامی گری و ارتش اقا امام زمان (عج) می گذارد و یک ماموریت اللهی را بر می گیرد نمی تواند به این مسئولیت نگاه شغلی و درآمدی داشته باشد البته این مسائل به دنبال آن می آید و امیدوار هستیم برکت این شغل را خداوند به همه ما بدهد.

تسنیم: از پیام ارتش در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحبت بفرمایید.

امیر آذر افروز: ارتش توانست در پیچ وخم های حوادث انقلاب به زیبایی هرچه تمام تر عبور کند و از آن پیچ و خم هشت سال دفاع مقدس عبور کند، این زیبایی را 48 هزار شهید ارتش نمایان می کنند.

از ابتدای انقلاب پیوستن عاشقانه ارتشیان به مردم و نظام و بیعت با امام راحل و حضرت آقا که موجبات تسریع در پیروزی انقلاب را فراهم کردند و انقلاب را ادامه دادند و توطئه های داخلی، جنگ تحمیلی، کمک به تشکیل سپاه پاسداران و ارائه آموزش اولیه با کمال افتخار در این 40 سال برای ارتش یکی پس از دیگری رقم خورد.

در طول دفاع مقدس نیز دوشادوش سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و مردمی و از نظر دادن تجهیزات و همراهی در عملیات مختلف از کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال بود. و بعد از جنگ هم به نوسازی، سازماندهی، ساماندهی ساختار ارتش پرداخته شده و تا امروز ما شاهد هستیم که پیشرفت ها و دگرگونی های خیلی زیادی در ارتش صورت گرفته است.

امروز از توانمندی های داخلی صددرصد استفاده می کنیم و به جرات می گویم که در این سال ها به ویژه بعد از جنگ به این طرف ندیدم حتی یک تجیهزات و حتی یک وسیله کوچک خارجی وارد ارتش شده باشد و ما نیازمندی خود را از سوی صنعت تامین می کنیم که این یکی از دستاوردهای بزرگ ارتش بوده است.

در تمام حوادث غیر رسمی و بلایای طبیعی ارتش همیشه در خط مقدم قرار دارد؛ در سقوط هواپیما و در زلزله ها و بازسازی بعد از زلزله ارتش کارهای بزرگی انجام داده است که این افتخارات بزرگ ارتش در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

ما در کنار سپاه هستیم و وحدتی که امروز سپاه و ارتش ایجاد کردند به منزله یک مشت بزرگ به دشمنان است که می  خواهد بین نیروهای نظامی ما تفرقه بیاندازد؛ انسجام ما واقعا دیدنی است.

امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش خودکفا و حرکت کننده در مدار ولایت فقیه، متدین و متعهد و مردمی، قانع، پادر رکاب و آماده تر از هر روز برای انجام ماموریت ها و تکیلف اللهی خود است.

انتهای پیام/ن

R41346/P4001/S6,51/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله زارع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا در نشست تبینی پیرامون مسائل منطقه و عملیات غرورآفرین وعده صادق که در این واحد دانشگاهی برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ امنیت هر جامعه در گروه اقتدار نیرو‌های نظامی است و عملیات هوشمندانه و مقتدرانه وعده صادق که در قبال حمله به بخشی از کنسولگری ایران در دمشق بود پاسخ عبرت‌آموز و سیلی محکمی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد.

وی افزود: هرچند عملیات وعده صادق صرفاً جنبه تنبیهی داشت و ایران عامدانه از هدف قرار دادن مراکز عمومی و غیرنظامی پرهیز کرد؛ اما درس بزرگی به رژیم منحوس و کودک کش داد و اقدامی برای حفظ امنیت دیپلماتیک به حساب می‌آید.

عملیات وعده صادق قدرت موشکی ایران را به رخ جهانیان کشید

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بیضا نیز گفت: عملیات وعده صادق قدرت موشکی و پهپادی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید؛ البته این اولین بار نبود و قبلاً نیز در عملیات‌های مختلف این رژیم کودک کش که عامل بی‌ثباتی در منطقه نیز است، تنبیه شده بود.

علی‌اکبر تقیان با اشاره به عملیات وعده صادق اضافه کرد: این عملیات بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در سطح جهان بود که قدرت ایران را بار دیگر به رخ دشمنان کشید و اقدام راهبردی و پیامی برای بدخواهان ایران در منطقه و جهان داشته است. شلیک موشک از اقصی نقاط مختلف ایران به سمت اسرائیل و عبور از سامانه‌های به اصطلاح نفوذناپذیر گنبد آهنین، تحقیر رژیم منحوس صهیونیستی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است