Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سراسر کشور، طرح ملی کانون مدرسه در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، طرح ملی کانون مدرسه، امسال با همکاری کانون قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدت زمان این طرح که مخاطبان آن دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی هستند تا نیمه نخست اردیبهشت سال 98 بوده و 16 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، چهار کتابخانه سیار و 52 مدرسه در سطح استان در آن شرکت دارند.

 

بر اساس این گزارش؛ این طرح در 2 سطح اجرا می ‌شود و همه دانش آموزان شرکت ‌کننده در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت به ‌صورت رایگان از فعالیت‌ های فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان بهره‌ مند می ‌شوند.

 

در سطح اول اجرا، دانش آموزان با حضور در مراکز کانون، در کارگاه‌ های فرهنگی، هنری و ادبی که توسط مربیان با مشارکت فعال معلمان برگزار می ‌شود، شرکت می ‌کنند.

 

همچنین در سطح دوم طرح کانون مدرسه، مربیان کانون با هدف بهره مندی شمار بیشتری از دانش‌ آموزان از فعالیت‌ های کانون هر ماه یک‌ بار با حضور در مدارس مشمول این طرح، فعالیت ‌هایی مانند قصه ‌گویی، نمایش خلاق، معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام و شخصیت، کارگاه ادبی، کارگاه هنری و دیگر برنامه‌ های متنوع و آموزنده فرهنگی، هنری، علمی و ادبی را برای سایر دانش آموزان اجرا می ‌کنند.

 

گفتنی است طرح «کانون مدرسه» حرکتی رو به جلو برای نیل به اهداف آموزشی و تربیتی کانون و آموزش و پرورش محسوب می شود که بر اساس آن، از ظرفیت‌ ها و توانمندی های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون برای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش ‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، توسعه فرهنگ کتاب خوانی، توان افزایی، افزایش سطح فعالیت‌های گروهی و غیره میان آنان استفاده می ‌شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا راهپیمایی 13 آبان 13 آبان شبستان یزد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد سید محمد بطحایی بطحایی بیرجند اردبیل مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان