Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ باغ کتاب تهران مجموعه‌ای فرهنگی در مجاورت کتابخانه ملی ایران و باغ موزه دفاع مقدس است که  بخش‌های گوناگونی از جمله سالن‌های نمایش فیلم، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک و فروشگاه دائمی کتاب را در برگرفته است. در بخش فروشگاهی باغ کتاب تهران، قسمتی برای فروش آثار ناشران بین‌المللی در نظر گرفته شده است که توانسته تاحدی توجه بازدیدکنندگان خارجی این مجموعه فرهنگی را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، بررسی آثار خارجی‌ای که در این قسمت در معرض نمایش قرار گرفته‌اند حکایتگر وجود محتوای نامناسب و غیر اخلاقی در برخی از آنهاست. به نظر می‌رسد فقدان حضور نهادهای نظارتی برای بررسی آثاری که در این بخش عرضه می‌شوند، زمینه‌ای را فراهم کرده است تا آثاری که محتوای آنها هیچ‌گونه سنخیتی با شئونات فرهنگی جامعه ندارند، در یک مرکز فرهنگی وابسته به شهرداری تهران، بدون هیچ منع قانونی عرضه شوند.

مضامین و تصاویری غیراخلاقی و بعضاً منافی عفتی که در برخی از این آثار مشاهده می‌شود، علاوه بر ضدیت با شعائر دینی و فرهنگی جامعه، می‌تواند به عنوان عامل تهدیدی برای طیف وسیع کودکان و نوجوانانی به شمار رود که هرروزه برای بازدید از این مرکز به باغ کتاب تهران می‌آیند.

نمی‌توان از این نکته چشم پوشید که باغ کتاب تهران با هزینه‌ای بالغ بر 320 میلیارد تومان با اهداف گوناگونی از جمله ایجاد «دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی» شکل گرفته است اما وضعیت کنونی این مرکز با اهداف متعالی‌ای که مسئولان وقت را مجاب کرد تا با صرف هزینه‌ای هنگفت از بیت‌المال به ساخت این بنای فرهنگی اقدام کنند، مغایر است. باغ کتاب در حال حاضر یک فروشگاه بزرگ کتاب و لوازم‌التحریر است و جنبه فروشگاهی آن بر سایر کارکردهای این مجموعه غالب است. وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت متعدد نیز این ادعا را تقویت می‌کند.

در ادامه تنها چند نمونه از تصاویر موجود در این آثار که قابلیت انتشار در یک رسانه عمومی را دارند از نظر می‌گذرد؛ متأسفانه برخی از این آثار حاوی تصاویر منافی عفت است و قابلیت انتشار ندارند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا باغ کتاب آثار خارجی ابتذال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد مکانی که گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در این مرکز مناطق عملیاتی و حماسه آفرینی دلاورمردان ایران اسلامی در قالب ماکت و بازسازی صحنه به تصویر کشیده شده است.

سرهنگ زارع ادامه داد: این موزه در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و در ۴ بخش طراحی شده که تصاویر ۴ هزار شهید استان نیز روی آیینه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: این فضای مناسب فرصتی است تا نسل نوجوان و جوان جامعه با فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به این مرکز فرهنگی واقع خیابان شهید تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان مراجعه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز نام نویسی ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • انتخاب شعار نمایشگاه، تعطیلی یک‌شهرکتاب و دو انتصاب
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز