Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعدازظهر امروز نوزده آبان ماه محفل انس با قرآن کریم با همت اداره ارشاد اسلامی شهرستان بانه و با حضور سه نفر از قاریان برجسته کشوری در محل مسجد روستای بوالحسن این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در این مراسم معنوی و نورانی که با هدف انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی ترتیب داده شد،با حضور امام جمعه بانه و جمعی از علمای دینی و همچنین استقبال گرم و پرشور مردم فهیم و دیندار بانه و روستای بوالحسن برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت : این محفل به مناسبت شروع ماه پرخیروبرکت ربیع الاول و  در راستای ترویج فرهنگ قرآنی صورت گرفته که بیانگر عمق علاقه مردم به فعالیت های قرآنی در جامعه است .

 

خوشبخت افزود : روستای بوالحسن در شهرستان بانه همواره قطب مذهبی بوده است و در این روستاعالمان و ماموستاهای زیادی تربیت یافته و به روح جامعه  تزریق شده اند و خدمات شایانی را به جامعه خود کرده اند و به این دلیل بود که ما این روستا را برای اجرای این مراسم انتخاب کردیم.

 

در ادامه نیز ماموستا عباسی از علمای برجسته شهرستان و نیز امام جمعه مسجد روستای بوالحسن در رابطه با فرهنگ قرآنی و اهمیت قرآن در زندگی روزمره و اجتماعات بشری اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری محفل انس با قران ترویج سبک زندگی قرآنی و تدبر در قرآن و مفاهیم قرآنی است

 

 

ماموستا عباسی با اشاره به اینکه عمل به دستورات قرآنی از وظایف جوامع اسلامی است، ابراز کرد: با تدبر در قرآن و عمل به دستورات آن، بشریت از گمراهی نجات پیدا می‌کند.

 

 امام جمعه بوالحسن تصریح کرد : اجرای برنامه‌های قرآنی موجب حضور پرشور جوانان و مردم دیندار در عرصه فعالیت‌های قرآنی و گامی مؤثر در انسان سازی است. و نتیجه حضور این قشر از جامعه و آشنایی آنها با تعالیم قرآنی به نوبه خود بسیاری از مشکلات و انحرافات اجتماعی را حل وفصل خواهد کرد.

 

گفتنی است که در مراسم سه نفر از قاریان نمونه کشوری و بین المللی به نامهای  استاد حاج حمیدرضا احمدی وفا از تهران و استاد فواد مولودی از سنندج و فریدون رشیدی از بانه به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم پرداخته و  حال و هوای روحانی را به این محفل قرآنی دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی

سرپرست آموزش شهرستان بویراحمد از رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله شهرستانی دانش آموزان شهرستان بویراحمد امروز_ دوشنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در کانون شهید رجایی یاسوج با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد و ۲۵ هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این آئین اظهار کرد: دانش‌آموزان غزه زیر رگبارها و گلوله‌های رژیم صهیونیستی قرآن می‌خوانند و جرم کودکان فلسطینی همین قرآن خواندن است.

وی برگزاری مسابقات قرآن را با دیگر مسابقات متفاوت خواند و افزود: در دیگر مسابقات افراد شرکت کننده برای رتبه اول شدن می‌جنگند، در صورتی که افراد شرکت کننده در مسابقات قرآن همه رتبه اول هستند.

فرماندار شهرستان بویراحمد به آمار بسیار خوب دانش‌آموزان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار دانش‌آموزان ما در مسابقات قرآن بالا هست و در سال‌های گذشته شاهد برگزیدگان استانی و کشوری از دانش‌آموزان شرکت کننده بودیم و امید داریم که در این مرحله از مسابقات باز شاهد درخشش افراد شرکت کننده در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری باشیم.

صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه این آئین، گفت: سال‌ها است که دشمنی با کشور ما شروع شده است، اما کشور ما با اقتدار و با صلابت در مقابل همه تهدیدها و دشمنی‌ها ایستاده و امروزه دنیا اقتدار ملت ایران را در همه عرصه‌ها مشاهده می‌کند و این اقتدار و موفقیت‌های مختلف در واقع برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است.

صالح داستار قرآن را نسخه نجات‌بخش دانست و از قرآن به عنوان یک بیمه تکمیلی یاد کرد و افزود: خانواده‌هایی که با قرآن انس گرفتند در همه مراحل زندگی موفق خواهند بود و آشنا شدن با قرآن و بهره جستن در محضر قرآن نسخه شفابخش برای خانواده‌ها است.

وی فرد قرآنی را مورد احترام همه آحاد جامعه دانست و با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی قطعاً رو به کمال خواهند بود، تصریح کرد: آمار دانش‌آموزان شرکت کننده در مقاطع مختلف تحصیلی در این مرحله از مسابقات ۲۵ هزار دانش‌ آموز است که ۱۴ هزار دانش‌ آموز پسر و ۱۱ هزار دانش‌ آموز دختر در دو بخش و در رشته‌های آوایی و پژوهشی به رقابت می‌پردازند و از در نهایت رتبه‌های برتر به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

کد خبر 744777

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم