Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:16:31 GMT

افت کيفي خدمات بيمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۴۴۹۵

افت کيفي خدمات بيمه سلامت

خبرگزاري آريا-رئيس مرکز سياستگذاري سلامت استان فارس اعتقاد دارد که بيمه سلامت به دليل حجم زياد بيمه شده با افت کيفي خدمت‌رساني مواجه شده است.

به گزارش آريا از شيراز، دکتر کامران باقري لنکراني،در جمع خبرنگاران گفت: هدف از تشکيل بيمه سلامت کمک به اقشار فقير جامعه بود لذا بايد با استفاده درست از بودجه‌ها از کاهش خدمات بوجود آمده جلوگيري کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: نياز است تا با برنامه ريزي صحيح، حمايت بيشتري از بيمه شدگان قبلي انجام شود تا اين افراد از خدمات بهتري بهره مند شوند.

لنکراني با تاکيد بر اينکه در حال حاضر بيمه پايه هيچ حمايت جدي از بيمه شدگان قبلي انجام نمي‌دهد، خاطرنشان کرد: بايد مجلس، وزارت بهداشت و سازمان پزشکي قانوني با توجه به ظرفيت ‌ هاي خوبي که وجود دارد هم‌افزايي کنند .

رئيس مرکز سياستگذاري سلامت فارس در ادامه به بنگاه داري بيمه پايه اشاره و اضافه کرد: بيمه پايه نبايد بنگاه داري را در اصل و راس امور خود قرار دهد و بايد نگرش خود را تغيير دهد .

وي با اشاره به در پيش بودن کنگره بين ‌ المللي سلامت براي صلح تاکيد کرد: تجربه کشورهاي ديگر و تجربه سال‌هاي جنگ نشان داده است که فعالان حوزه سلامت مي‌توانند با رساندن پيام مظلوميت ملت‌ها و با ايجاد ارتباط بين المللي، آمريکا و کشورهاي استکباري را در رسيدن به اهدافشان ناکام بگذارند .

لنکراني با بيان اينکه فعالان حوزه سلامت رسالتي فراتر از پرداختن به بهداشت و درمان دارند، گفت: نبايد در برابر پايمال شدن حقوق ملت‌ها در کشورهاي مظلوم سکوت کرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: فعالان حوزه سلامت با توجه به رسالتي که در نجات جان آدميان دارند بايد زمينه هاي لازم براي پرداختن به سلامت را فراهم کنند و قطعا برگزاري چنين کنگره هايي بي تاثير نيست .

لنکراني همچنين با محکوم کردن تحريم ‌ هاي جديد آمريکا عليه کشورمان گفت: آمريکا با افزايش فشار تحريم ‌ ها و تداوم اين فشارها در واقع به دنبال زجر دادن ملت ايران و پيش بردن اهداف استکباري است .

رئيس مرکز سياستگذاري سلامت اسلان فارس با بيان اينکه بخش عمده‌اي از نيازهاي دارويي و تامين مواد اوليه دارويي آمريکا از هند و کشور چين تامين مي‌شود، گفت: توسعه روابط ما با ساير کشورها نظير هند و چين مي‌تواند فشار متقابل بر آمريکا وارد و دولت اين کشور را مجبور کند از اعمال تحريم هاي بيشتر عقب بنشيند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، ظهیر کاظمی در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان، اظهار داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی افزود: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو هستند و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

وی یادآور شد: خدماتی که در این صندوق ارائه می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه‌شدگان یا کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش‌بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند.

وی اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسوولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: افرادی که میانگین سنی آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی برای فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است که در استان بوشهر هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع‌رسانی دقیق و همکاری صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 747407

دیگر خبرها

  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه