Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در روز نخست اجلاس آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی) محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، غلامرضا کریمی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و قِماری نماینده سازمان آیسسکو از مراکش به ایراد سخنانی می پردازند.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که مرکزیت آن در شیراز قرار دارد، میزبان این نشست بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


24 نفر از دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو از برخی کشورها نظیر عراق، توگو،سنگال، اردن، تونس، تاجیکستان، سودان،عمان، کویت، فلسطین، مالدیو،موریتانی، نیجریه، نیجر، مالی، مالزی و سایر کشورهای عضو آیسسکو میهمان از دو قاره آسیا و آفریقا میهمان دو روزه اجلاس یاد شده اند.
همچنین سفرای داخلی برخی از این کشورها در نشست آیسسکو حاضر می شوند.
در روز نخست، نشست هایی با عنوان «تلاش های مبتنی بر همکاری در تجاری سازی و آموزش کارآفرینی» و «رصد علوم، فنون و نوآوری در جهان اسلام»، « نقش شبکه آموزش و تحقیقات جزایر اقیانوس آرام در بالابردن سهم کشورهای عضو در تحقیقات علمی» و «شاخص های عملکرد کلیدی در تحصیلات تکمیلی کشورهای اسلامی» با حضور دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو برگزار می شود.
از نگاه آیسسکو و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این اجلاس زمینه ساز سیاستگذاری صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه ها و دانشمندان حوزه های مختلف موضوعی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است.
با توجه به هدف ISC در خصوص زمینه سازی سیاستگذاری های صحیح علمی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو زمینه لازم جهت معرفی ظرفیت، پتانسیل کشور و دریافت بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی برای پژوهشگران در راستای افزایش مشارکت های بین المللی فراهم خواهد آورد.
برگزاری این اجلاس موجب افزایش همکاری دفاتر آیسسکو با پایگاه علوم جهان اسلام جهت تسهیل رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشورهای اسلامی، برگزاری سلسله کارگاه های ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در کشورهای اسلامی و دریافت رایگان نشریات کشورهای اسلامی خواهد شد.
سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) پس از تصویب اساسنامه آن در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در اسلام آباد در سال 1361 خورشیدی برای هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، با الهام از اهداف و تعالیم اسلام، میان کشورهای اسلامی تأسیس شد.
مقر اصلی آیسسکو در رباط پایتخت مراکش است که مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شارجه (امارات متحدهٔ عربی) و تهران (دی ماه 1381) کرده است.
هم اکنون، رئیس دفتر منطقه‌ایِ آیسسکو عباس صدری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، است.
آیسسکو با سه زبان کاریِ انگلیسی، عربی و فرانسه فعالیت می کند.
سازمان آیسسکو هم ‌اکنون با 114 سازمانِ تخصّصی و مؤسسات وابسته به سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللیِ منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و مؤسسات دانشگاهی، قراردادِ همکاری منعقد کرده ‌است. اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام زیر مجموعه این سازمان محسوب می شود.
9492/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امارات متحده عربی سازمان های بین المللی فرانسه مالزی انگلیسی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد