Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@04:47:55 GMT

دفاع از حق وقف وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۴۶۹۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت دهه وقف گفت: موضوع وقف بسیار حساس و مهم است و به علت اینکه گستردگی زیادی دارد حرف‌وحدیث‌های زیادی هم دارد، ولی به‌هرحال خدمات خوبی انجام‌شده که قابل‌تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر جا کار بزرگی بخواهد انجام شود در کنار آن حرف‌وحدیث وجود دارد، اما وقتی این کار به ثمر می‌رسد خیلی‌ها رضایتشان را اعلام می‌کنند. ما باید شرح صدر بیشتری داشته باشیم که انشا الله خداوند به همه مسئولین شرح صدر بدهد.
امام‌جمعه اردکان با اشاره به تأثیر فضای مجازی و رسانه در جامعه اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه هم باید اهل انصاف بیشتری باشند. گاهی در مواردی ما شاهد هستیم که بی‌انصافی می‌شود و در مواردی اطلاعات کافی گرفته نمی‌شود و قضاوت‌هایی در فضای مجازی می‌شود و با ایجاد شبهه در ذهن مردم آن‌ها را نسبت به وقف بدبین می‌کنند. بعضی از افراد با ایجاد یک سؤال و تیتر زدن به‌گونه‌ای می‌نویسند و حرف می‌زنند که دل‌ها از وقف زده می‌شود و سوءظن پیدا می‌شود و ممکن است برخی از افراد از وقف و انجام وقف هم منصرف شوند.
وی گفت: در کار وقف هم عیب و نقصی وجود دارد و بار‌ها این مطلب را به مراجعه‌کنندگانی که اشکال، ایراد و انتقاد داشتند گفته‌ایم که گیر در قانون است و مسئول، مجری قانونی است که باید این قانون را اجرا کند. ما هم به بعضی از قوانین اعتراض داریم، اما به‌هرحال دست ما نیست و آن‌هایی که این قانون را وضع کردند شاید مصالح دیگری را دیدند، اما الآن این قانون وجود دارد و ما باید طبق قانون انجام بدهیم. البته نوع برخورد خیلی مهم است و باید مردم را توجیه کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر عنوان کرد: موضوع وقف بسیار مهم است و وظیفه اصلی همه ما و همه مسئولینی که مستقیم در ارتباط هستند این است که به‌هرحال از حق وقف دفاع کنند. گاهی می‌شنویم زمین‌هایی که درگذشته موقوفه بوده امروز به هر طریقی به ملک تبدیل‌شده و تصرف عدوانی شده است این موضوع ناراحت‌کننده است و قاعدتاً ما باید از این حق دفاع کنیم و به وظیفه خود عمل کنیم.
وی در پایان گفت: در مورد موضوع اجارات نیز مردم خیلی گله‌دارند. باید در حدی که امکان دارد و تا جایی که دست ما باز است و قانونی می‌توانیم برای مردم کاری انجام دهیم باید انجام شود که دل‌های مردم جذب بشود. با این کار هم وقف تبلیغ می‌شود و هم کاری خلاف قانون انجام‌نشده است.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان گزارش عملکرد یک‌ساله این اداره را ارائه کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهماسبی: دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند/ شمس‌آذر انتحاری بازی می‌کند
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها