Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:43:59 GMT

13 قبضه اسلحه شکاری قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۴۸۵۷

13 قبضه اسلحه شکاری قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تعداد 13 قبضه اسلحه شکاری قاچاق از سوی محیط بانان این اداره کل کشف و ضبط شده است.

امجد باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 19 اسلحه شکاری مجاز نیز از شکارچیان متخلف که مبادرت به شکار حیات وحش در مناطق آزاد و تحت مدیریت این استان کرده بودند ضبط شد و دستگیرشدگان تحویل مراجع قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این تعداد سلاح شکاری قاچاق کشف شده، قابل ملاحظه است، اظهار داشت: لازم است متولیان امر نسبت به چاره جویی و جمع آوری این سلاح ها، اقدام کنند.
باقری تصریح کرد: وجود سلاح شکاری قاچاق در نزد شکارچیان خاطی، آرامش و امنیت حیات وحش را به جد تهدید می کند و بهتر است دارندگان اسلحه های شکاری غیرمجاز به مراجع ذیصلاح مراجعه و بر اساس قانون مجوز حمل و شکار دریافت کنند.
مدیر روبط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: متخلفین یقین بدانند که در صورت دستگیری، طبق قانون سلاح شکاری آنان ضبط و خود نیز مشمول جریمه و حبس خواهند شد.
باقری یادآور شد: پنجشنبه /17 آبان/ تعداد پنج قبضه اسلحه شکاری قاچاق از سوی محیط بانان شهرستان طارم کشف شد که سه قبضه از این سلاح ها قاچاق، یک قبضه مجاز و یک قبضه آن نیز متعلق به غیر بود.
وی اظهار داشت: در این رابطه هفت شکارچی متخلف نیز به جرم شروع به شکار حیات وحش، دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
باقری از عموم مردم زنجان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله موضوع را به صورت حضوری و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 و 09392888657 به محیط زیست اطلاع دهند تا اقدام لازم در خصوص دستگیری متخلفین انجام شود.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست كشفيات سلاح شكاري قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903364

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵۶۰ قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در لرستان
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • ۵۶۰ قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد