Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر صیادی کارگردان انیمیشن «درون یک چارچوب» که در بخش پویانمایی سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد گفت: «درون یک چارچوب» یک انیمیشن ۶ دقیقه ای است که با تکنیک ۲ بعدی ساخته شده است.

این انیماتور با اعلام اینکه مراحل تولید این اثر حدود ۲ سال طول کشید، افزود: «درون یک چارچوب» هشتمین اثر حرفه ای من است و پیش از این با آن از جشنواره منطقه ای اردبیل جایزه گرفته ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «درون یک چارچوب» داستان زندگی مادربزرگی را روایت می کند که در انتظار خانواده و عزیزان خود است، عنوان کرد: این اثر درباره دغدغه های سالمندان و زندگی اجتماعی افراد است و «درون یک چارچوب» به این موضوع می پردازد که مادران در خلوت خود به چیزی می اندیشند.

 

این کارگردان با بیان اینکه همیشه دوست داشته است فیلمی درباره زندگی اجتماعی افراد بسازد، بیان کرد: مخاطبان این انیمیشن بی کلام نوجوانان و بزرگسالان هستند و امیدوارم بتواند در جشنواره مخاطبان را راضی کند.

صیادی ادامه داد: من حدود سه سال بود که برای این اثر به دنبال تهیه کننده بودم و حتی چندین بار به تهران آمدم اما هربار موفق به این کار نشدم تا اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان یعنی استان محل زندگی خودم، تهیه کنندگی «درون یک چارچوب» را به عهده گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه سطح جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال بالاتر رفته است، عنوان کرد: من حدود ۲ سال بود که آثارم را به این جشنواره ارسال می کردم اما پذیرفته نمی شدند اما امسال این اتفاق افتاد و می بینم که امسال رقابت بسیار نزدیک است.

سایر عوامل این اثر عبارتند از نویسنده و کارگردان: جعفر صیادی، مشاور فیلمنامه و فیلم: لیدا فضلی، طراحی فضا، رنگ و لوازم صحنه: زهرا صیدی، طراحی کاراکتر و دیجیتال فضا: زهرا حسنی، نورپردازی: پویان مقدم، انیمیت: ندا میرمحمدی، جعفر صیادی، استوری بورد، لی اوت و کامپوزیت: جعفر صیادی، تدوین: حسن بیات، صداگذاری و موسیقی: بهروز شهامت، مشاور موسیقی: آزیتا بخشمند، طراحی پوستر: مریم کرمی، با سپاس فراوان از: سرپرست انجمن سینمای جوانان زنجان لیلا بیگلی، داوود خانبابایی، تهیه کننده: حوزه هنری استان زنجان.

سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تا سه شنبه ۲۲ آبان ماه در پردیس ملت برگزار می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انیمیشن جشنواره فیلم کوتاه خانواده سالمندان تبلیغات اسلامی استان جشنواره فیلم رقابت زهرا انیمیشن ایرانی جشنواره فیلم کوتاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، دکتر مهدی قدیری، مدیرکل نظارت و ارزیابی برنامه‌های صدا و داور جشنواره بخش آثار مستمربا اعلام این خبر گفت: آثار رسیده به بخش مستمر در جشنواره امسال، از انسجام خوبی دربخش های داستان، روایت، انتخاب سوژه و ... برخوردار بودند. آثار مستمر، آثاری هستند که از آنتن رادیو پخش می‌شوند و به یک زبان می‌توان گفت مهمترین هدف برگزاری جشنواره، تقویت این بخش و ایجاد فضایی متفاوت برای لذت شنیداری مخاطبان است. به یک معنا می‌توان گفت که آثار رسیده به این بخش، عصاره و محصول تمامی زحمات و فعالیت‌های مسئولان برگزاری جشنواره در دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد:بر مبنای آثار رسیده، می‌توان گفت که اهتمام خوبی نسبت به اهداف جشنواره وجود داشته و مدیران و برنامه‌سازان رادیو توانسته‌اند متناسب با انتظاراتی که از شبکه‌های صدا وجود دارد، گام‌های موفقی را در این زمینه بردارند.

این داور تاکید کرد: از مهمترین نقاط قوت مستندهای ارائه شده در این بخش می‌توان به همخوانی آثار با مأموریت‌های شبکه‌های رادیویی اشاره کرد. این موضوع به ویزه در شبکه‌های تخصصی و موضوعی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مستندهایی چون «آسیا در جام» در رادیو ورزش و «کلاه سایبری» در شبکه اقتصاد، متناسب با مأموریت شبکه تهیه شده بودند و واقعاً خوش ساخت بودند.

قدیری عنوان کرد: در بخش دفاع مقدس، مستندهایی با بار احساسی قوی و پیوند عمیق با موضوع شهدا و دفاع مقدس تهیه شده بود که می‌تواند احساسات مخاطبان را برانگیزد و درگیری عاطفی خوبی با مخاطب ایجاد کند. ایجاد احساس تعلق به میهن و وطن اسلامی، آمادگی فداکاری برای کشور و همچنین ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم از تأثیراتی است که مخاطبان با شنیدن این مستندها، دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از دیگر بخش‌های موفق این جشنواره می‌توان به مستندهای خوب تهیه شده در حوزه «محیط زیست» اشاره کرد. مستند «آوای زمین» از نمونه‌های خوش ساخت در این زمینه بود که می‌تواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به حفظ محیط زیست، حفظ گونه‌های جانوری و تالاب‌ها جلب کند. همچنین با وجود نقاط قوت آثار ارسالی، پیشنهادهایی برای بهبود این مستندها وجود دارد که مهمترین آنها، دقت در انتخاب سوژه اصلی و همچنین توجه بیشتر به ابعاد احساسی، عاطفی و نگرشی در مستندهای تولیدی است. در برخی مستندها بیش از حد بر ابعاد شناختی تمرکز شده بود و اطلاعات فراوانی در زمان کوتاه به مخاطبان منتقل می‌شود و روایت اصلی مستند تحت تأثیر ابعاد شناختی و اطلاعات قرار می‌گیرد. در برخی از مستندها به ابعاد احساسی و عاطفی و همچنین روایت‌گری کمتر توجه شده بود.

این داور در پایان گفت: اگر مخاطبان در دقایق اولیه جذب مستند نشوند، انتظار تداوم شنیدن برنامه از سوی مخاطبان بیهوده خواهد بود. این موارد می‌تواند در دوره‌های آتی جشنواره مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا تجربه‌ای جامع‌تر و تأثیرگذارتر برای مخاطبان فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • تمدید فرصت دلبری بیمه‌های زندگی بیمه تعاون
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت