Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان عنوان کردند، مصوبه جدید محاسبه نرخ حمل و نقل جاده‌ای بر اساس تن بر کیلومتر تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، داریوش امانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آن‌ها هستیم.

وی گفت: در بحث اضافه دریافت کمیسیون از رانندگان با هزار و ۸۵۰ شرکت متخلف برخورد شده است و ۲۳۰ شرکت حمل و نقل تعطیلی یک تا چند ماهه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گسترش شرکت‌های تعاونی در زمینه حمل بار را از جمله سیاست‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۱۷۰ شرکت تعاونی در این زمینه در کشور در حال فعالیت هستند.

دبیر اتحادیه سراسری انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور هم در این برنامه گفت: محاسبه نرخ حمل بار در جاده‌ها بر اساس تن بر کیلومتر از خواسته‌های اصلی کامیون داران است که تصویب شده، اما هنوز اجرا نشده است.

احمد کریمی افزود: در این محاسبه جدید همه شاخص‌ها دیده شده و مورد توافق رانندگان کامیون قرار گرفته است.

وی گفت: نرخ کمیسیون بر اساس قانون درصدی از کرایه حمل است که برخی شرکت‌ها با تخلف، تا ۵۰ درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند.

کریمی نبود لاستیک در بازار و قیمت بالای آن را از جمله مشکلات کامیون داران دانست و افزود: در حالی که ۸ ماه از سال گذشته است تنها ۲ حلقه لاستیک به خودرو‌های سنگین حمل بار تحویل شده در حالی که هر خودرو نیاز به تعویض ۶ حلقه لاستیک دارد.

وی گفت: لاستیک خودرو‌های سنگین تا ۳ برابر قیمت دولتی در بازار موجود است و رانندگان مجبور به تهیه آن هستند.

کریمی افزود: این در حالی است که قیمت برخی قطعات خودرو‌های باری سنگین تا ۶ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: دولت تمهیدات لازم را برای واردات لاستیک مورد نیاز یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی سنگین اندیشیده است.

محمدرضا کلامی افزود: از این تعداد ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی باری و ۵۱ هزار دستگاه مسافربری است.

وی گفت: خودرو‌های سنگین کشور سالانه به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارند که از این تعداد یک میلیون حلقه در داخل کشور تولید و بقیه وارد می‌شود.

کلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز وارداتی لاستیک از ۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزود: همین مسئله خود باعث افزایش قیمت لاستیک خودرو‌های سنگین شده است.

وی گفت: در مهر ماه گذشته ۱۵۰ میلیون دلار برای واردات یک و نیم میلیون حلقه لاستیک ثبت سفارش و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع کردیم.

کلامی با بیان اینکه در مجموع ۳۲۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک خودرو‌های سنگین ثبت سفارش صورت گرفته است افزود: با تخصیص ارز مورد نیاز در آبان و آذر یک میلیون حلقه لاستیک برای خودرو‌های سنگین وارد کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم که بیشتر مطالبات رانندگان کامیون‌ها به حق و سال هاست که دستگاه‌های اجرایی به خواسته‌های آنان توجه نکرده اند.

محمدرضا رضایی افزود: خیلی از شرکت‌های حمل و نقل با صاحب کالا به توافق می‌رسیدند تا کمتر از حق رانندگان کامیون‌ها به آنان پرداخت شود.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در برخی از موارد رانندگان کامیون‌ها تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد حقشان را دریافت می‌کردند.

رضایی افزود: ناهماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز به منظور واردات لاستیک مشکلاتی را برای رانندگان خودرو‌های سنگین کشور ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دریافت کمیسیون از رانندگان اخبار شبکه 2 سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدید مه گرفتگی بیشتر در جاده‌های باخرز، تربت حیدریه و زاوه است.   یوسف بنی اسدی روز سه شنبه افزود: ترافیک صبحگاهی نیز در مسیرهای پرتردد مانند چناران به مشهد و در سه راه فردوسی وجود دارد و سایر مسیرهای استان نیز تردد آسان است.     طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر نیز مربوط به مناطق دارای استعداد کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • ۵۴۷ کیلومتر از جاده های استان بوشهر روکش آسفالت و لکه ‎گیری شد
  • مالکین خودرو سالانه چهار حلقه لاستیک باتعرفه دولتی دریافت می کنند
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • آسفالت و روکش ۲۴۴ کیلومتر از راه های روستایی گیلان
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳