Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:36:24 GMT

تصادفات جاده‌ای در استان همدان ۶ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۴۵۷

تصادفات جاده‌ای در استان همدان ۶ کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در رو‌ز‌های اخیر ۶ کشته در جاده‌های استان همدان در لیست آمار پلیس راه استان همدان ثبت شده است. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ استانها همدان نظرات

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار‌داشت: دلیل اصلی این حوادث درد‌ناک جاد‌ه‌ای در همدان هم بی‌توجهی رانندگان به قانون است و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و خودروی آنها واژگون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یاد‌آوری اینکه رانندگی در جاده و شهر کاملا با هم تفاوت دارد، افزود: در جاده به خصوص در فصل پائیز و زمستان گاهی جاده خشک و گاهی به دلیل بارش باران خیس است و کنترل خودرو در چنین مواقعی برای راننده‌ای که بدون توجه به شرایط راه رانندگی می‌کند سخت خواهد شد و در نتیجه خودرو واژگون می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: در روز‌های اخیر به این دلیل راننده کامیونی در محور جاده قدیم همدان به تهران به سمت نیو‌جرسی جاده حرکت و در اثر برخورد با این جدا‌کننده لاین جاده در دم فوت کرده است.

اسماعیلی گفت: مورد دیگر از فوت رانند‌گان در 4 الی 5 روز اخیر هم مربوط به برخورد یک دستگاه پراید و پژو است که این خودرو‌ها در محور همدان به جاده غار علیصدر در حرکت بودند و بر اثر انحراف راننده 60 ساله پژو راننده و یک سرنشین سواری پراید هم کشته می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه اکنون گردنه‌های استان در این فصل بارانی هستند و بعد به یکباره خشک می‌شوند، اظهار‌داشت: به قدری شرایط در فصل پائیز در جاده متغییر است که به مانند 3 روز قبل در حالی در گردنه آوج بارندگی داشتیم بارش برف در گردنه آغاز و به یکباره حدود 30 سانتیمتر برف جاده را پوشاند از رانندگان خواست تا همیشه در سفر‌های برون شهری فصل سرد تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و اگر ضرورتی ندارد سفر نکنند یا برای سفر بین شهری از ناوگان عمومی استفاده کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: تقاضای دیگر ما از رانندگان این است که حتما کمربند ایمنی ببندند تا اگر واژگونی رخ داد سرنشینان از خودرو به بیرون پرتاب نشوند و در حادثه رخ داده سالم بمانند.

وی درباره وضعیت محور آورزمان به نهاوند هم افزود: اکنون با نصب سرعت‌گیر در روزهای اخیر حادثه تلخی از رانندگی در این محور ثبت نکردیم. انتظار داریم که رانندگان از قانون پیروی کنند و با سرعت مطئمن برانند نه سرعت مبتنی بر تابلو)سرعت مجاز)‌‌.

 رئیس پلیس راه استان همدان سرعت مطمئن را هم بر اساس شرایط جاده‌ تعریف شده دانست و اظهار داشت: در این حالت  اگر راننده به یکباره با مانعی برخورد کند یا خطری برایش ایجاد شود به راحتی  توانایی کنترل و توقف خودرو را دارد و یا از برخورد با آن مانع پرهیز می کند.

 اسماعیلی یکی دیگر از حوادث تلخ روز‌های اخیر جاده‌ای استان همدان را  واژگونی یکدستگاه خودروی پژو پارس در گردنه تویسرکان و مسیر اشتران بیان کرد که در این  حادثه سرنشین کناری راننده(خانم) در دم فوت و پدر و فرزند هم به شدت مجروح شدند.

 به گزارش تسنیم،  بیشتر حوادث جاده‌ای ثبت شده منجر به مرگ استان همدان هم ناشی از واژگونی خودرو به دلی سرعت بالا یا خواب‌آلودگی بوده است در حالی که اکثریت محور‌های ارتباطی استان 2 طرفه است این حوادث به دلیل بی‌توجهی به قوانین رخ می‌دهند و رانندگان یا سرنشینان هم فوت می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت