Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح یکشنبه در جلسه با جامعه صنفی هتل داران تصریح کرد: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتل آپارتمان ها بر اساس تعداد ستاره بود.

او با بیان اینکه در یک سال گذشته معیار ارزیابی به درجه بندی تغییر یافته است، اضافه کرد: در یک سال گذشته هتل آپارتمان ها فرصت تجهیز و بهسازی خدمات خود را داشتند تا بر اساس درجه بندی پروانه بهره برداری صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه فعلا صدور پروانه بر اساس ستاره انجام می شود، ادامه داد: در صورتی که با این شکل از ارزیابی کیفی از سوی سازمان موافقت شود، صدور پروانه بلا مانع خواهد بود و در غیر این صورت هتل آپارتمان ها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیار درجه بندی را دارند.

 فلاحی با بیان اینکه پروانه های صادره به مدت یک سال صادر خواهد شد، اضافه کرد: همچنین در خصوص خانه مسافرها مطابق تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار می شود و در جلسه هماهنگی استانی کم و کیف فعالیت هتل آپارتمان ها بررسی شد.

  او با تاکید به اینکه بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین فعالیت خانه مسافرها نیز ساماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق مقررات پلمپ خواهند شد، تاکید کرد: در عین حال بازه زمانی فعالیت هتل آپارتمان ها و روند فعالیت بررسی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتل داران اضافه کرد: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضا جامعه هتل داران ابلاغ می شود؛ طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات جامعه هتلداران فراهم می شود.

او اضافه کرد: جامعه اقامتی هتل داران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن تورلیدرها، انجمن آبدرمانی ها، فعالان صنایع دستی و انجمن صنفی مجموعه های پذیرایی بین راهی به عنوان تشکل های صنفی گردشگری مورد حمایت اداره کل هستند.    

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد