Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی- حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات کارگران، حقوق بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ندادن حق این سازمان از سوی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اجحافی که دولت در حق مردم، بویژه بازنشستگان این سازمان انجام می دهد، باعث شده تا حق و حقوق این قشر زحمتکش ضایع شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش درآمد دولت ناشی از آن از یک طرف و از طرف دیگر کاهش ارزش پول ملی و پرداخت نشدن یارانه ها، دولت دیگر نباید بهانه ای برای پرداخت نکردن حق و حقوق سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با تاکید بر ضرورت تقویت سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن بدهی های دولت به این سازمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان اجرایی نشد چرا که مسئولین سازمان می گویند بودجه لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به این سازمان بیش از 100 هزار میلیارد تومان است و حتی گفته می شود این رقم تا 140 هزار میلیارد تومان هم می رسد، تصریح کرد: متاسفانه دولت نه تنها این بدهی را پرداخت نمی کند بلکه بابت تاخیر در پرداخت بدهی هیچ جریمه ای هم نمی شود در حالی که اگر یک کارفرما فقط چند روز حق بیمه کارگران خود را پرداخت نکند، از سوی سازمان جریمه می شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در حال حاضر یک کارگر بازنشسته دارای هزینه زیاد از جمله درمان و تامین زندگی خود است و این حقوق ناچیز کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تصریح کرد: بازنشستگان دارای زن، فرزند، نوه و حتی نتیجه هستند که به خانه هایشان رفت و آمد دارند و نباید با تصمیمات غلط آنها را شرمنده خانوادهایشان کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشکلات تامین اجتماعی حقوق سازمان تامین اجتماعی دولت افزایش قیمت درآمد پول یارانه بودجه درمان بودجه تامین اجتماعی حقوق دولت سازمان تامین اجتماعی مجلس کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری