Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:14:30 GMT

برگزاری انتخابات در مناطق جدایی‎طلب اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۵۱۷

برگزاری انتخابات در مناطق جدایی‎طلب اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مناطق جدایی‌طلب «دونتسک»  و «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین، امروز یکشنبه برای انتخاب رهبری جدید، رای‌گیری برگزار خواهند کرد.

این درحالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا به جانبداری از دولت کی‌یف، این انتخابات را مردود دانسته و خواستار تحریم آن از سوی مردم شده‌اند. به ادعای آنها، برگزاری انتخابات ناقض پیمان مینسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، غرب مدعی جانبداری روسیه از گروه‌های جدایی‌طلب است و خواستار اعمال نفوذ مسکو برای جلوگیری از برگزاری این انتخابات شده است.

«دنیس پوشیلین» رهبر فعلی دونتسک نیز در رقابت امروز حضور دارد. وی بعد از ترور «الکساندر زاخارچنکو» در ماه میلادی آگوست، به این مقام رسید.

کد خبر 4454825 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین جدایی طلبان دونتسک روسیه ایالات متحده آمریکا ایران عربستان سعودی روسیه دونالد ترامپ تحریم اقتصادی ایران رژیم صهیونیستی جمال خاشقجی سوریه ترکیه عراق فلسطین جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد

دولت ونزوئلا در راستای تحقیقات درباره میلیاردها دلار درآمد مفقود شده شرکت نفتی PDVSA، دو مقام عالی رتبه انرژی را در روز یکشنبه پس از دستگیری وزیر نفت سابق، بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اریک پرز، معاون وزیر نفت و خوان سانتانا، معاون وزیر در امور گاز، روز شنبه دستگیر شدند. این بازداشت‌ها پس از دستگیری طارق العسیمی، وزیر نفت سابق در سه شنبه گذشته و یک سال پس از استعفای او، صورت گرفت. العسیمی به خیانت و پولشویی در ارتباط با برنامه‌ای متهم شده که در آن، میلیاردها دلار درآمد نفتی، ناپدید شده است.

وزارت نفت ونزوئلا درباره این دستگیری‌ها که چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ژوئیه انجام شده است، اظهارنظر نکرد.

سیمون زِرپا، وزیر دارایی سابق و سامارک لوپز بازرگان، به اتهامات خیانت و پولشویی دستگیر شده‌اند. تاکنون، بیش از ۵۰ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند که شامل قضات، مقامات منتخب، بازرگانان و مدیر سازمان نظارت بر رمزارز ونزوئلا بوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا اعلام کرده که اگر دولت ونزوئلا، به شروط واشنگتن در زمینه برگزاری انتخابات عمل نکند، مجوز نفت و گاز که در ۱۸ آوریل منقضی می‌شود را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • خمس خواستار جدایی از تراکتور شد
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • زلنسکی: خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه هستیم
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد