Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ برداشت بی‌رویه و خارج از ضابطه از بستر رودخانه‌های گیلان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ افشین سروش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هرگونه اقدام جهت برداشت بی‌رویه مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان گیلان که خارج از ضوابط مندرج در مجوزهای صادر شده دستگاه‌های متولی باشد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:‌ برداشت بی‌رویه شن و ماسه و مازاد نیاز از بستر رودخانه‌ها از جمله موضوعات عدیده‌ و مهمی است که همواره سازمان‌های متولی صدور مجوزهای قانونی و دستگاه‌ها نظارتی در استان گیلان با آن مواجه هستند.

سروش با بیان اینکه سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت گیلان از دستگاه‌های متولی در امر نظارت بر نحوه برداشت از رودخانه‌ها است افزود:‌ این دستگاه بر اساس تکالیف قانونی محول شده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مسئولیت صدور مجوز برداشت از بستر رودخانه‌ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه مجوز برداشت شن و ماسه برای سه گروه از متقاضیان صادر می‌شود تصریح کرد: شرکت‌های دانه بندی،‌ شهرداری‌های و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی سه گروهی هستند که سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان مجوزهای لازمه را بنابر صلاحدید برای آنان صادر می‌کند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد:‌ مجوزهایی که توسط این دستگاه برای برداشت کنندگان شن و ماسه صادر می‌شود باید با ضوابط شرکت آب منطقه‌ای گیلان،‌ حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز انطباق داشته باشد. 

سروش از برگزاری جلسات متعدد در مورد شیوه‌نامه‌ صدور مجوز برداشت از بستر رودخانه‌ها خبر داد و عنوان کرد:‌ با تعاملات متعدد و مطلوبی که بین دستگاه‌های مرتبط در امر صدور مجوز برداشت شن و ماسه شکل گرفته است روند صدور این مجوزها در آینده نزدیک کوتاه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ایران با داشتن بیش از ۸ هزار و  ۶۰۰ نوع گیاه یکی ازغنی‌ترین کشور‌ها، در زمینه رشد و تکثیر گیاهان است. گیاهانی که استفاده‌ دارویی، خوراکی و زینتی دارد. گیاهان خودروی کوهی که در این فصل، بازار پر رونقی داراست.
کارشناسان محیط زیست می‌گویند گیاهان بومی ایران به علت برداشت بی رویه دارد از بین می‌رود.
آقای بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، از هموطنان خواست با توجه به فصل رویش سبزی‌ها و قارچ‌های کوهی، برای پرهیز از مسمومیت احتمالی، از برداشت و مصرف خودسرانه این گیاهان و قارچ‌ها خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی