Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و پژوهشی کشور محل رجوع و استناد محققین و پژوهشگران محسوب می‌شود و تمرکز اسناد و مدارک در این نهاد این فرصت مهم را برای مدیریت شهری تهران فراهم می‌کند تا به سوابق توسعه شهری تهران دسترسی پیدا کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اعطا در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: امضای تفاهم نامه میان شورای اسلامی شهر تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران فارغ از جنبه‌های رسمی و سازمانی جنبه‌های کاربردی و در عین نمادینی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و پژوهشی کشور محل رجوع و استناد محققین و پژوهشگران محسوب می‌شود و تمرکز اسناد و مدارک در این نهاد این فرصت مهم را برای مدیریت شهری تهران فراهم می‌کند تا به سوابق توسعه شهری تهران دسترسی پیدا کند و از این مجموعه ارزشمند برای برنامه‌ریزی‌های شهری آینده بهره ببرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بپذیریم که وضعیت کنونی ما ریشه در گذشته دارد و امری مجزا و مجرد نیست و شناخت وضعیت امروزمان و یافتن راه حل‌های علمی و مبتنی بر واقعیت در گرو بررسی و شناخت گذشته است اهمیت دسترسی به این اسناد و بررسی آن‌ها روشن‌تر می‌شود. بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات شهر تهران، در دهه‌های اخیر استمرار داشته و راه حل‌هایی نیز به تناوب بررسی و بعضاً به کار گرفته شده و برخی به فراموشی سپرده شده است گاهی یافتن راه حل‌های درست نیازمند بازگشت و مطالعه مسیری است که مدیریت شهری از آغاز پایتختی شهر تهران از سر گذرانیده است.
اعطا افرود: هم اکنون با همکاری میان شورای اسلامی شهر تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نخستین گام این شناخت و بررسی تاریخی برداشته شده است. جنبه نمادین این تفاهم نامه یک دعوت عمومی از محققین و پژوهشگران برای همراهی با شورای اسلامی شهر تهران در بررسی سرگذشت شهر تهران و مدیریت شهری در آن است. این امر جز با یک مشارکت عمومی و همراهی جمعی فراهم نخواهد شد. شورای اسلامی شهر تهران به همراهی و همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز علمی و پژوهشی کشور و محققین همه حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری چشم امید دارد.
وی ادامه داد: آنچه که بهانه انعقاد این تفاهم نامه شد یافتن مجلد‌های صورت جلسات و مشروح مذاکرات انجمن شهر تهران در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا سال ۱۳۵۷ است. اکنون این اسناد که در ساختمان انجمن شهر واقع در ضلع شمالی پارک شهر برای سال‌ها حفظ شده بود شناسایی شده است و با انعقاد این تفاهم نامه در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت. این اسناد بازتاب دهنده بخش مهمی از تاریخ مدیریت شهری تهران است که مسائل و موضوعات متنوعی را منعکس می‌کند و می‌تواند به عنوان سابقه در برنامه‌ریزی‌های آینده شهر تهران نیز مورد استناد و بهره برداری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوابق شهری کتابخانه ملی توسعه شهری برنامه ریزی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

سایت شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند