Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:03:16 GMT

نیروهای ائتلاف سعودی تلفات سنگینی متحمل شده اند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۶۶۵

نیروهای ائتلاف سعودی تلفات سنگینی متحمل شده اند

تهران - ایرنا - 'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: با عملیات تهاجمی ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های ساحل غربی در استان 'الحدیده' طی 48 ساعت گذشته تلفات و خسارات سنگینی به دشمن متجاوز وارد شده است .

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری یمن، وی افزود: در عملیات ارتش یمن 180 تن از نیروهای متجاوز سعودی کشته و یا زخمی شدند که در میان آنها 13 فرمانده وجود دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع اطلاعاتی از انتقال دهها جسد نیروهای متجاوز سعودی به مراکز پزشکی در 'المخا' علاوه بر زخمی ها خبر دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که 21 خودرو زرهی دشمن منهدم شد به طوری که شمار خودروهای منهدم شده دشمن طی روزهای گذشته به بیش از 171 دستگاه در ساحل غربی رسیده است.
سریع با اشاره به عملیات نظامی ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه 'کیلو 16 ' و کشته شدن دهها تن از متجاوزان سعودی بر اثر برخورد با منطقه مین گذاری شده و فرار بقیه، این منطقه را مثلث مرگ نامید.
وی افزود: نیروهای فراری دشمن به سمت فرودگاه و شمال منطقه کیلو 16 نیز با کمین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مواجه شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد که دشمن با تشدید حملات هوایی سعی بر قطع خطوط امدادرسانی ارتش یمن به مناطق جنوبی و شرقی استان 'الحدیده' را داشت، اما نتوانست کاری از پیش ببرد.
درگیری روز گذشته متجاوزان سعودی با ارتش و کمیته های مردمی یمن 17 ساعت طول کشید به طوری که متجاوزان سعودی با خسارت های جانی و مالی زیاد بندر 'الحیمه' را ترک کردند و نیروهای یمنی به غنایم زیادی دست یافتند.
سریع ادامه داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با انجام دو عملیات تهاجمی یکی در جبهه 'حیس' در جنوب استان الحدیده و دیگری در شرق فرودگاه الحدیده شماری از متجاوزان عربستانی را کشته و یا زخمی کردند و چندین خودرو دشمن را منهدم کردند.
نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یک هفته گذشته بار دیگر حملات گسترده ای برای اشغال بندر استراتژیک الحدیده آغاز کرده اند که تاکنون نتیجه ای برجای گذاشتن دهها کشته و مجروح برای آنها نداشته است.
سازمان های حقوق بشری نسبت به وخیم تر شدن وضعیت غیرنظامیان در پی حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی به بندر الحدیده هشدار داده اند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
خاورم** 1453**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزير اطلاع رساني يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان

از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند