Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:30:18 GMT

عنکبوت غول‌‌آسا و پرسه مینتور

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۶۷۲

عنکبوت غول‌‌آسا و پرسه مینتور

آستریون، نام مینتوری است که به آرامی راهش را در خیابان‌های تولوز باز می‌کند تا بخشی از نمایش هنری سه بعدی باشد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آلیسا ج. روبین، خبرنگار نیویورک تایمز در پاریس از نمایشگاهی گزارش داده است که در آن عروسک‌های غول‌آسا، خیابان‌های فرانسه را اشغال کرده‌اند و تصویری بدیع از ابهت هنری را به رخ کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه می‌خوانید ترجمه کامل این گزارش است.

***

تصور کنید که یک روز صبح از پنجره بیرون را می‌نگرید و عنکبوتی غول‌پیکر روی سقف ساختمان مجاور می‌بینید، هشت پا او به سمت خیابان کشیده می‌شود.

سپس به مرکز شهر می‌روی و متوجه می‌شوی موجودی با قد 50 قوتی با سر یک گاو و بدن انسان بالای سرت ظاهر می‌شود.

هذیان‌گویی؟ نه در تولوز، فرانسه، شهری که خود را غوطه‌ور در شکلی از تئاتر خیابانی دیده است، به موجوداتی چون عنکبوت غول‌پیکر و مینتور، هیولای افسانه‌ای و اسطوره‌ای یونانی زندگی می‌بخشد که نیمی از آن گاو و نیم دیگرش انسان است و به وی گفته شد در مرکز یک هزارتو در جزیره کرت زندگی کند.

هر دو موجود عقیده فرانسوا دلاریزیه، مدیر هنری و نیروی خلاق و پیشرو حامی La Machine، یک شرکت تئاتری است که با تکنسین‌ها و طراحان کار می‌کند تا موجودات مکانیکی در مقیاس وسیع و ایجاد چشم‌اندازهای عمومی در اطراف آنها بسازد.

عنکبوت و مینتور بخشی از یک نمایش، با عنوان «نگهبان معبد» است که تا روز یکشنبه در تولوز اجرا می‌شود، وب‌سایتی می‌گوید هدف این نمایش تفسیر دوباره افسانه‌های آریان و مینتور است.

La Machine یک اژدها را در پکن به نمایش گذاشنه است. این عنکبوت برای نخستین بار، چند سال پیش در لیورپول انگلستان اجرا داشت و یک اژدها و عنکبوت اتاوا را در سال 2017 بازدید کردند.

آقای دولارزیه هدفش را برای رسانه‌های محلی تشریح کرده است که شهر و ساکنانش همگی بخشی از یک اثر وسیع هنری با ارائه آنان به عنوان یک موضوع عمومی می‌شوند تا به  «گفتگو کردن با یکدیگر» و «همه شهر یک مکان تئاتری شدن» واکنش نشان دهند.

مینتور تولوز که نامش آستریون است، عصر روز نخست نوامبر به تولوز رسید و به آرامی راهش را در خیابان‌ها باز کرد؛ در حالی‌که مردم ایستاده و بی‌خیال به او نگاه می‌کردند.  مینتور به میدان وسیع روبه‌روی ساختمان باشکوهی انتقال یافت که مدیریت شهری در آن مستقر هستند.

مینتور از چوب رنگ نشده و فلز ساخته شده است. این مینتور ساخته شده است تا به اندازه ممکم واقعی به نظر آید و حتی صدای تنفس آن شنیده می‌شود در حالی که حرکت می‌کند.

ظاهراً «خوابیده»، او توسط  16 تکنسین همراهی می‌شود که حرکت، صدای تنفس صلح‌آمیز اما قدرتمند آن را بالای پچ‌پچ‌های جمعیت هماهنگ می‌‌کنند. . ورود او، که پرده اول درام را تشکیل می‌داد، همراه با شمار زیادی از بازیگران، خوانندگان اپرا و نوازندگان بود.

صبح روز جمعه دومین پرده برگزار می‌شود. ساکنان و بازدیدکنندگان تولوز متوجه شدند او صبح روز بعد در وسط یکی از میدان‌های اصلی در خواب است؛ اما او خشمگین شد و شروع به حرکت در خیابان کرد. عصر، عنکبوت با نام آریان، صبح به آرامی از خواب برخاسته و بالای هتل Dieu ثابت بود.

پس از آنکه «نگهبان معبد» روز یکشنبه پایان یافت، آریان و آریستون در یک فضای نمایشگاه‌ای جدید در محله‌ای از شهر قرار خواهند گرفت که تولوز سعی در احیای آنان دارد.

انتظار می رود حدود 350 تا 400 هزار نفر بخشی از تولید را در آخر هفته دیده باشند.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • فیلم/ سیلاب در خیابان‌های شهر تفت یزد
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • سیل در خیابان های خرم آباد + فیلم