Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@04:13:31 GMT

دوره دانش‌افزایی تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۵۸۹۱

دوره دانش‌افزایی تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدجواد شفیعیان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که در کتاب کنزالعمال بیان شده اشاره کرد که ایشان فرمودند: حَمَلَةُ الْقُرْآنِ هُمُ المُعَلِّمُونَ كلامَ اللّه ِ وَ الْمُتَلَبِّسُونَ بِنُورِ اللّه ِ. مَنْ والاهُمْ فَقَدْ والَى اللّه َ، مَنْ عاداهُمْ فَقَدْ عادَى اللّه َ ؛ حاملان قرآن همان آموزگاران سخن خدا و دربركنندگان نور خدايند، كسى كه آنان را دوست بدارد، خدا را دوست داشته و كسى كه نسبت به آنان دشمنى كند با خدا دشمنى كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر بخواهیم آنچه از قرآن کریم درباره «کلام الله المجید» و آنچه از سوی عصمت طاهره در این باره صادر شده است جمع‌آوری کنیم به دریایی از معارف دست می‌یابیم، هرچند بهره بردن از این دریای عمیق امری است دشوار و هر کس در این دریا غور کرده، هرچه جلوتر رفته به معارف ناب و تازه‌تری دست یافته و هنوز اعماق ناشناخته آن باقی است.
حجت‌الاسلام شفیعیان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن کریم و ستاد تفسیر قرآن کریم اقدام به برگزاری دوره تخصصی دانش افزایی تفسیر قرآن کریم ویژه اساتید حوزه‌های علمیه استان اصفهان نموده است.
وی طول دوره را یک سال عنوان کرد و افزود: کلاس‌ها به صورت هفتگی و در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان موضوعات دوره تخصصی دانش افزایی تفسیر قرآن کریم را هفت مورد بیان کرد و گفت: روش شناسی تفسیر موضوعی، علوم قرآن و قواعد تفسیر، پاسخ به شبهات معرفتی، قرآن و سبک زندگی، حکومت مهدوی در قرآن، تفسیر تطبیقی (مقارن) و پلورالیسم دینی در قرآن موضوعات این دوره را تشکیل می‌دهند.
وی شرط پذیرش را دارا بودن سطح 2 و یا 3 تفسیر یا کارشناسی ارشد علوم مرتبط با قرآن بیان کرد و ادامه داد: قبولی در مصاحبه از دیگر شرایط پذیرش می‌باشد و اولویت با حافظان قرآن است.
حجت‌الاسلام شفیعیان کرد: در این دوره از اساتید برتر کشوری از جمله آیت‌الله نجم الدین طبسی، حسین علوی مهر، دعلی اکبر بابایی، صفوی و حکیمیان استفاده می‌شود.
وی گفت: اولویت اعزام تبلیغات بین المللی از سازمان فرهنگ وارتباطات، معرفی فارغ التحصیلان به مراکز آموزشی وتبلیغی و اعطای گواهی پایان دوره از مزایای شرکت در این دوره است.
سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: اساتید حوزه‌های علمیه سراسر استان اصفهان که علاقمند هستند در این دوره شرکت کنند تا پایان 21 آبان ماه سالی جاری می‌توانند به پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است همزمان با این دوره، دوره تخصصی مهارت افزایی تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب و مبلغان حوزه های علمیه استان اصفهان نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند

بهنام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری طرح مسطورا در این استان اظهار داشت: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها در خصوص حفظ آیات منتخب قرآن کریم، ۳۰ فراز زندگی ساز قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان بوده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این برنامه را با محوریت دانش‌آموزان اجرایی کرده و جوایز ارزنده‌ای برای این طرح در نظر گرفته شده است.

محمدیان اذعان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند در سامانه my.medu.ir در قسمت نورینو و در قسمت مسابقه زندگی با آیه‌ها وارد شوند و ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه این مسابقه برای ماه مبارک رمضان تدوین شده بود، تصریح کرد: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه تمدید شده است.

وی اذعان داشت: از نواحی و مناطقی که به لحاظ اجرای کیفی طرح بیشترین مشارکت را داشته باشند تقدیر قرار خواهند گرفت.

محمدیان یادآور شد: محتوای این طرح به‌صورت پی‌دی‌اف در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده و مسابقه نهایی در اواخر فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6076559

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • آزمون نهایی نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» برگزار می‌شود
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۱۸+صوت
  • قاریان و دعاخوانان برگزیده سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان
  • فراخوان دوره‌های ارتقای قاریان و دعاخوانان منتشر شد
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند
  • برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان