Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:55:27 GMT

680 هزار نوبت راس دام در تکاب مايه کوبي شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۶۰۵۳

680 هزار نوبت راس دام در تکاب مايه کوبي شد

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- رييس شبکه دامپزشکي تکاب گفت: 680 هزار نوبت راس انواع دام سبک و سنگين از ابتداي امسال تاکنون در اين شهرستان برعليه بيماري هاي دامي مايه کوبي شده است.

احمد بهرامي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مايه کوبي جمعيت دامي اين شهرستان از ابتداي امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: 660 هزار نوبت راس دام سبک و 20 هزار نوبت راس دام سنگين امسال تحت پوشش خدمات واکسيناسيون قرار گرفته و مايه کوبي شده اند.
بهرامي ادامه داد: پيش بيني مي شود تا پايان فاز دوم واکسيناسيون دام هاي سنگين در آبانماه امسال، بيش از 6 هزار رأس گاو و گوساله نيز عليه بيماري تب برفکي در شهرستان تکاب مايه کوبي شود.
رييس شبکه دامپزشکي تکاب اضافه کرد: اين اداره با استفاده از توان بخش خصوصي و حضور به موقع و اطلاع رساني گستره در سطح روستاهاي تابعه شهرستان، برنامه هاي مبارزه با بيماري هاي دامي را از طريق انجام عمليات پايش، مراقبت و واکسيناسيون در سطح جمعيت دامي شهرستان انجام داده است.
بهرامي با بيان اينکه واکسيناسيون به موقع ضامن سلامتي دام ها و حافظ سرمايه دامداران است افزود: با توجه به آغاز فاز دوم واکسيناسيون دام هاي سنگين عليه بيماري پرمخاطره تب برفکي از نيمه مهر به دامداران توصيه مي شود در سريع ترين زمان ممکن دام هاي خود را در مقابل اين بيماري واکسينه کرده و با اکيپ هاي مايه کوبي شبکه دامپزشکي همکاري کنند.
به گزارش ايرنا تکاب با 81 هزار نفر در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و بيش از 36 هزار نفر از جمعيت آن در روستاها ساکن هستند و از طريق کشاورزي و دامداري امرار معاش مي کنند.
بيش از 300 هزار راس دام سبک و سنگين در تکاب وجود دارد که با توجه به شرايط طبيعي و جغرافيايي منطقه و آب و هواي کوهستاني و مراتع باکيفيت، يکي از شهرهاي مستعد در زمينه توسعه صنعت دامپروري به شمار مي رود.
7514/6185/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال