Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسعود اعلایی مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت : پس از حدود ۲ سال تلاش و پیگیری و تعیین چندین مکان برای ساخت بیمارستان جدید، شورای عالی مناطق آزاد تحویل زمین مورد نظر را به وزارت بهداشت تایید کرده است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان ارائه خدمات بیمارستانی است و بیمارستان فعلی امام علی (ع) با ۱۸۸ تخت جوابگوی نیاز‌های مردم چابهار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: منطقه آزاد تلاش و اقدامات زیادی را در حوزه بهداشت و درمان انجام داده که علاوه بر تحویل زمین به ارزش چندین میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان جدید ۵۴۰ تختخوابی در تجهیز آی سی یو، خرید آمبولانس و تامین برخی امکانات بهداشتی همکاری کرده است.

وی با بیان اینکه برای هر تخت بیمارستان بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود اضافه کرد: ساخت بیمارستان جدید در چابهار توسط بنیاد برکت انجام می‌شود.

اعلایی از شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تغییر کاربری اراضی بیمارستان قدیمی سینا به تجاری قدردانی کرد و افزود: بخشی از هزینه بیمارستان جدید از محل فروش و یا معاوضه بیمارستان قدیمی سینا تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اینک هیچ مانعی برای ساخت بیمارستان جدید وجود ندارد و امیدواریم تا قبل از پایان سالجاری کلنگ ساخت این پروژه با حضور مسئولان کشوری به زمین زده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار به کمبود بیش از ۳۰۰ نیروی انسانی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار اشاره کرد و گفت: هم اینک ۶۰۰ نیرو فعال هستند که باید براساس جایگاه و خدمات به ۹۰۰ نفر افزایش یابند.

وی بر تکمیل پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت، اختصاص پزشک، تسریع در کلنگ زنی بیمارستان جدید ۵۴۰ تختخوابی و تکمیل چارت سازمانی حوزه بهداشت و درمان چابهار تاکید کرد.

شهرستان چابهار با ارتفاع از سطح دریا هفت متر، متشکل از سه شهر چابهار، نگور و پلان و سه بخش دشتیاری، پلان و مرکزی، دارای ۲ بندر مهم تجاری و پنج بندر صید و صیادی و جمعیتی بالغ بر ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و مساحتی معادل ۹ هزار و ۷۳۹ کیلومتر مربع در منتهی الیه جنوب شرقی کشور واقع شده است.

انتهای پیام /پ

 ساخت بیمارستان در چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد

جواد سپاهی  فرماندار ویژه چابهار گفت: مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان این شهرستان در محدوده بخش‌های پیرسهراب و پلان سرعت گرفته و از همه مهمتر کارشناسان این حوزه با مشارکت کشاورزان و مردم بومی در حال محقق کردن این خواسته بوده و بزودی شاهد توسعه وآبادانی این منطقه خواهیم بود تا آب بجای تبخیر در سد به اشتغال و تولید و رونق کمک کند.

جواد سپاهی اظهارکرد: کشاورزان پایین دست سد زیردان، با تجربه چندین ساله در این امر ما را یاری و در کنار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی خواهند بود تا موفقیت در تقسیم آب و مدیریت و بهره‌برداری هر چه سریعتر تحقق پیدا کنند.

وی به مردمی سازی تمامی امورات در شهرستان چابهار اشاره کرد و افزود: برای عملیاتی کرد شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌ریزی به سمت و سویی خواهد بود که در کمترین زمان ممکن خود مردم تحولات را لمس و در مدیریت زمان برنامه ریزی خواهند کرد.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: با مدیریت آبرسانی استاندارد به زمین‌های پایین دست کشاورزی شاهد رونق دوچندان منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از فرصت های خدادادی منطقه استراتژیک چابهار در بخش کشاورزی باید برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.

سپاهی تجربه چندین ساله کشاورزان را برای محقق ساختن جهش تولید با مشارکت مردم را مهم دانست و گفت: در سالجاری برای حوزه کشاورزی طوری برنامه ریزی شده از کمترین زمین کشاورزی در هر روستا نهایت بهره وری را خواهیم داشت و این امر نیازمند همراهی کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی زیردان (جگرکوه) در محدوده بخش ساربوک قصرقند و ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر چابهار بر روی رودخانه فصلی کاجو قرار دارد، بیان کرد: این سد در مجموع با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب با هدف آبیاری مزارع کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی روستاهای چابهار ساخته شده و هم اینک ظرفیت آن در آستانه سرریز شدن است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد