Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سمنان گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سمنان « محله محور» برگزار می‌شود. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی صبح امروز در جلسه هماهنگی شهرستانی برگزاری  مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با بیان اینکه این مانور همزمان با سراسر کشور در هفتم آذرماه برگزار می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس در زمان وقوع زلزله و بحران می‌تواند به‌عنوان پایگاهی امن برای اسکان و امدادرسانی در محلات محسوب شود؛ از این رو باید برنامه‌ریزی برای تحقق این هدف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مدارس سبب کاهش ریسک حوادث و بهبود عملکرد مدیریت بحران در محلات می‌شود خاطرنشان کرد: از این رو لازم است تا مانور زلزله به صورت محله محور برگزار شده و علاوه بر دانش‌آموزان و کادر مدرسه، دیگر اهالی محلات نیز مدیریت بحران در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله را تمرین کنند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه رویکرد «محله محوری» مانور زلزله سبب مشارکت بیشتر اهالی محله‌های مختلف در محدوده هر مدرسه برای مدیریت بحران می‌شود خاطرنشان کرد: با رویکرد محله محوری علاوه بر دانش‌آموزان و کادر مدرسه ساکنان محله‌ها نیز با نقاط خطر و آسیب پذری محدوده زندگی خود آشنا شده و آموزش‌های لازم برای کاهش ریسک و خطرات زلزله را فرا می‌گیرند.

دانایی با اشاره به ضرورت برگزاری مانور زلزله به برخی از اهداف این مانور اشاره کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و همچنین ارتقاء آمادگی افراد مختلف جامعه در برابر خطرات ناشی از حوادث گوناگون و به ویژه زلزله از اهداف برگزاری این مانور است.

وی با بیان اینکه باید با اجرای مانور و افزایش اطلاعات افراد جامعه تلاش شود تا در زمان زلزله کمترین میزان تلفات را داشته باشیم تصریح کرد: ارائه آموزش و همچنین انجام تمرینات مستمرلازمه مدیریت بحران است و از این رو برگزاری مانور می‌تواند در تحقق این اهداف مثمر ثمر باشد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه مسئولان امر باید توجه جدی به اجرای مانور زلزله داشته باشند تصریح کرد: دانش آموزان و کودکان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بوده و از این رو برای حفاظت از آنان در برابر خطرات به ویژه زلزله باید آموزش های لازم به آنان داده شود.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است