Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویری از عملیات آزادسازی منطقه جبلیه و تقاطع مُتِیْنِه در شمال غربی شهرستان التحیتا در استان الحدیده یمن و نیز نظامیان به اسارت در آمده سودانی و اجساد کشته های آنان پخش کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، ستاد اطلاع رسانی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین تصاویری از عملیات برای قطع خطوط تدارکاتی دریایی نیروهای متجاوز و مزدور و نیز تصاویری از درگیری ها و خسارات جانی و تسلیحاتی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رزمندگان یمنی به پیشروی خود از جبلیه به سمت تقاطع متینه در شمال غربی التحیتا ادامه دادند و به خط ساحلی رسیدند که متجاوزان در نبردهای الحدیده به آن متکی هستند.
عملیات آزادسازی باعث شد حجم خساراتی که متجاوزان و مزدوران به مردم منطقه وارد آورند مشخص شود. آنها روستاها را به پادگانهای نظامی تبدیل کرده بودند.
المسیره همچنین تصاویری از جسد یکی از نظامیان سودانی پخش کرد.
سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از هلاکت و زخمی شدن 180 نفر از متجاوزان و مزدوران آنان در نبردهای جبهه های استان الحدیده در دو روز گذشته و انهدام بیش از 170 دستگاه خودروی زرهی و نظامی آنان طی چند روز گذشته خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، سرتیپ یحیی السریع گفت ده نفر از آنهایی که به هلاکت رسیدند از فرماندهان گردانها و سه نفر از آنها از فرماندهان گروهان ها بودند.
این مقام نظامی یمنی افزود گزارشهای اطلاعاتی نشان می دهد دهها جسد به مراکز پزشکی در شهر المخاء (در استان الحدیده و تحت کنترل متجاوزان و مزدوران) انتقال داده شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت بیش از 200 غیر نظامی یمنی در موج جدید حملات متجاوزان و مزدوران آنان در استان الحدیده طی چند روز گذشته شهید یا زخمی شده اند علاوه بر اینکه شماری از بیمارستانها هدف حمله قرار گرفته اند.
بمباران بیمارستانها باعث شده است اوضاع بیمارستانهای استان الحدیده بدتر شود.بیشتر  شهداي چند روز اخير آنان کودک هستند. تازه ترین این جنایت ها نیز بمباران خانه ای در شهرستان تحیتا در الحدیده بود که بر اثر آن سه کودک شهید شدند و پدر این خانواده نیز زخمی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اسارت نظامي سوداني رزمندگان يمني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای تأیید کرد که انصارالله یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش با‌ها نیوز، این موشک‌ها دو شناور به نام‌های "ام وی مایشا" (MV Maisha) و "ام وی آندرومدا استار" (MV Andromeda Star) را هدف قرار دادند. ام وی مایشا، یک کشتی متعلق به انگلیس، آسیب جزئی دید، اما ادعا می‌شود به سفر خود ادامه داد، در حالی که کشتی دیگری که با پرچم آنتیکوا و باربادوس حرکت می‌کرد، تحت تأثیر قرار نگرفت.

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد این حمله با چندین موشک نیروی دریایی عملیاتی و منجر به اصابت مستقیم به کشتی انگلیسی شد.

پیشتر، سریع اعلام کرد که ارتش یمن با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) را در حریم هوایی استان صعده یمن سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»