Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سید صادق سعادتیان مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک استان تهران در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان تهران، اظهار کرد: 9 سال از امانتداری پست مدیرکلی ثبت اسناد و املاک تهران می‌گذرد و در این 9 سال تمام تلاش بر این بود که خدمتگذار خوبی برای مردم و مجری خوبی برای سیاست‌های سازمان ثبت باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سابق سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران، عنوان کرد: امروز این امانت را تحویل یکی از خوبان این سازمان می‌دهم. استان تهران نیازمند این بود که سیاست‌های سازمانی را به‌ خوبی گسترش دهیم. یکی از مشکلات ادارات ثبت تهران حضور مردم بود که با الکترونیکی شدن میزان حضور کاهش یافت. سال 94 استارت یک نرم‌افزار را برای پذیرش الکترونیکی اسناد رسمی زدیم و سراسر استان اکنون تحت پوشش این سامانه است.

وی، افزود: بیش ۲ میلیون درخواست ثبت سند مالکیت در این سامانه پذیرفته شد و این درخواست‌ها به صدور سند منجر شد. پرینت سند مالکیت کاداستری در تهران یکی از خاطره‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در دوره تصدی من در این اداره کل به وقوع پیوست. یکی از معضلات استان تهران استعلامات بین مراجع بود که اکنون بیش از یک میلیون مکاتبه در سامانه‌ای که به این منظور ایجاد شده، صورت گرفته است.

سعادتیان با اشاره به راه‌اندازی یک نرم‌افزار دیگر برای مکاتبات با دفاتر اسناد رسمی، تصریح کرد: برون ‌سپاری نقشه‌های نظام مهندسی، حذف فساد اداری و افزایش امنیت در سلسله مکاتبات از دیگر اقدامات و یا نتیجه اقدامات صورت گرفته است. ایجاد سالن مزایده که روزانه ده مزایده مربوط به اجرای اسناد رسمی در آن انجام می‌شود از دیگر اقدامات است که امسال نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش عملکرد در آن داشته‌ایم، ایجاد اولین آرشیو الکترونیکی در تهران نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

سعادتیان ادامه داد: تاکنون در استان تهران 143 میلیون برگ سند رسمی اسکن شده و 115 میلیون برگ در سرور سازمان مستقر شده است و 8 منطقه از مناطق ثبتی پیشانی ثبت نوین تبدیل کردیم. گردش فیزیکی اسناد در 8 منطقه تهران حذف شده است و 5 واحد ثبتی هم تمام پرونده‌هایشان اسکن شده است. حذف دفاتر املاک و اسکن این دفاتر از دیگر اقدامات بوده که 29 هزار 700 دفتر اسکن شده و 12 هزار دفتر باقی مانده است.

سعادتیان خاطرنشان کرد: 98 درصد اراضی تهران سند رسمی دارند و 99 درصد املاک وقفی تهران سند مالکیت دارند. اکثر ادارات ما در تهران مستاجر بودند که در داخل شهر برای آنها ساختمان‌ها یا زمین‌ هایی تهیه کردیم، البته آنچه اتفاق افتاد زحمت همکاران بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم رامشی در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران، اظهار کرد: امیدوارم با همدلی و همفکری اقداماتی را شایسته مردم استان ارائه کنیم و از طریق ثبت الکترونیک خدمات ما شفاف و صریح باشد. برنامه‌ها و سیاست‌های کلان سازمان را دکتر تویسرکانی بیان کردند. اصلی ترین برنامه ثبت اسناد استان تهران رعاینگت نم، تکریم ارباب رجوع و همکار است.

رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران، عنوان کرد: برخورد با یقه سفیدها که خود را به عنوان رییس یک اداره یا همکار و در جایگاه دلال معرفی می‌کنند از برنامه‌های دیگر ماست که اخیرا در بسیاری از استان ها در حال وقوع است. استفاده از خدمات الکترونیک، بررسی نقاط قوت و ضعف، تعامل قانونمند با سایر دستگاه‌ها، استفاده از رهنمودهای پسشکسوتان ثبت جهت خدمات بهتر و قانونمندتر از دیگر اهداف ما برای خدمت رسانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران علاوه بر تعامل روز افزون سازمان ثبت در تثبیت مالکیت واحدهای تولیدی و صنعتی از صدور قریب به ۳ هزار فقره سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با  فرشاد مقیمی  مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه حمایت از رشد تولید و رونق اقتصاد با صدور اسناد تک برگی واحدهای صنعتی از سال گذشته تا کنون از اولویت‌های این سازمان بوده است، گفت: به همت مجموعه ثبت استان تهران، طی ۴۵ روزه کاری، ۲ هزار و ۶۶۱ فقره سند تفکیکی از اراضی شهرک‌های صنعتی دماوند ۲، عباس آباد، فیروزکوه و ملارد در استان تهران معادل ۲ هزار و ۳۱۰ هکتار در اسفند ماه سال گذشته صادر و تحویل شد.

وی ادامه داد: این اقدام جهادی باید توسط مدیران سایر استان‌ها الگوبرداری شود، و در راستای تحقق شعار سال جدید باید از ظرفیت‌های مردمی نیز در رشد تولید بهره گرفت چرا که صدور اسناد اراضی واحدهای صنعتی نقش بسزایی در افزایش ارزش افزوده، خرید و فروش وکاهش جعل و کلاهبرداری دارد.

رئیس سازمان ثبت ادامه داد: با هدف گذاری و فراهم سازی بستر لازم جهت تسریع در روند صدور سند صاحبان صنعت نیز بنا است که ۲ هزار و ۷۰۰ فقره سند واحدهای صنعتی در ۴ هزار و ۶۲۰ هکتار طی ۳ ماهه اول سال جدید نیز صادر شود.

مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این اقدام جهادی سازمان ثبت را در تثبیت مالکیت واحدهای تولیدی و صنعتی قابل تقدیر خواند و بر افزایش تعاملات مشترک در سال جاری نیز تاکید کرد.

در حاشیه نشست مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری و سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز توضیحاتی در خصوص ثبت برند و ثبت علائم تجاری و تسهیل در امور مربوطه ارائه کردند و توافقاتی حاصل شد.

تشکیل کارگروه مشترک متشکل از معاونین هر دو ارگان با هدف رفع موانع صدور اسناد تک برگ واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور، رسیدگی به مشکلات صدور اسناد تفکیکی شهرک صنعتی سپید رود رشت در استان گیلان، انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین دو ارگان از نکات مهم ذکر شده در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • مراسم معارفه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد
  • حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است
  • ۱۲۴ واحد ثبتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند
  • هیچ زمینی در شهرداری خام فروخته نمی‌شود
  • هیچ زمینی را در شهرداری خام نمی‌فروشیم