Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:52:29 GMT

کتاب داستانی به زبان کردی در مهاباد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۱۶۱

کتاب داستانی به زبان کردی در مهاباد رونمایی شد

مهاباد- ایرنا- کتاب داستانی «شه و گر» (به زبان فارسی شبگرد) تالیف نویسنده فقید مهابادی «سیدرحیم قریشی» به زبان کردی با حضور جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در مهاباد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز یکشنبه در حاشیه آیین رونمایی از این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب داستان «شه و گر» در 600 صفحه و هشت سرفصل منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کتاب شامل داستان و رمان های کردی بوده که در سال های 1350 تا 1359 در رادیو مرکز مهاباد پخش و توسط زینب قریشی جمع آوری شد.
مردای با بیان اینکه 11 سال برای تالیف این کتاب تلاش شد، بیان کرد: «کریم سوفی مولودی» به عنوان ویراستار و تنظیم کننده با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در چاپ این کتاب نقش داشتند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با بیان اینکه شمارگان چاپ اول این کتاب 500 جلد بوده و این اثر توسط انتشارات «ژیر» مهاباد منتشر شد، گفت: از این نویسنده فقید کتاب «کوستان دل» نیز در سال 1380 منتشر شده بود.
وی گفت: امسال 26 عنوان کتاب در موضوع های مختلف در این شهرستان چاپ و منتشر شده که بیشترین موضوع این کتاب ها ادبیات و شعر است.
به گزارش ایرنا سید رحیم قریشی متولد 1309 در مهاباد و دارای مدرک دیپلم ادبیات بوده است که پس 30 سال نویسندگی و فعالیت هنری در رادیو مرکز مهاباد در سال 1370 فوت کرد.
9903/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رونمايي كتاب داستاني مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • سرانجام دختر فوت شده در مترو چه شد؟
  • جزییات تازه از سرنوشت دختر فوت‌شده در متروی تجریش
  • سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس