Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@02:17:43 GMT

۲۳۴ شهید دانش‌آموز از یک مدرسه

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۱۷۱

به گزارش پارس نیوز،  دستگاه تعلیم و تربیت مزین به نام ۳۵ هزار و۸۱۴ دانش‌آموز شهید است که از این تعداد ۱۹۴۲ دانش‌آموز دختر و ۳۳ هزار و ۸۷۲ دانش‌آموز پسر بودند.

در دوران دفاع مقدس، ۶۵ مدرسه بمباران شدند که می‌توان به دبستان رشیدی کرمانشاه در ۲۴ مهرماه ۶۵ با تعداد ۱۷ دانش‌آموز شهید و یک معلم شهید، دبستان فیاض بخش و امام حسن(ع) بروجرد در ۲۰ دی ماه ۶۵ با تعداد ۶۸ شهید دانش‌آموز، مدرسه راهنمایی پیروز بهبهان در ۴ آبان ماه ۶۲ با تعداد ۷۵ دانش‌آموز شهید و ۵ فرهنگی، مدرسه زینبیه و ثارالله شهر میانه در ۱۲ بهمن سال ۶۵ با تعداد ۳۷ دانش‌آموز شهید و یک معلم و گروه سرود دانش‌آموزی قم در اول بهمن سال ۶۵ با تعداد ۹ دانش‌آموز شهید و یک معلم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد دانش‌آموزان شهید در بمباران ۲۵۳ نفر است و ۹۵ دانش‌آموز هم از شهدای انقلاب هستند اما بیشترین شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس و در جنگ با دشمن به شهادت رسیدند.

احمد نظیف ۱۱.۵ ساله از سبزوار، محمدحسین فهمیده ۱۳ ساله از کرج، بهنام محمدی ۱۲ ساله از خرمشهر، مرحمت بالازاده ۱۳ ساله از اردبیل، سهام خیام ۱۲ ساله از هویزه ، ناهید فاتحی کرجو ۱۶ ساله از سنندج و محبوبه دانش آشتیانی ۱۶ ساله از تهران از جمله دانش‌آموزان شهید هستند.

مدارسی که بیشترین شهید را دارند

اصفهان ـــ دبیرستان شهید منتظری نجف آباد، ۲۳۴ شهید دانش‌آموز

قم ـــ مدرسه امام صادق(ع) با ۱۶۰ شهید

شهر تهران ـــ مدرسه سلمان فارسی از منطقه ۱۷ (تعداد ۱۵۷ شهید دانش‌آموز)

- ناحیه ۵ اصفهان، مدرسه تسلیمی با ۱۳۲ شهید

- ناحیه ۱ اصفهان، هنرستان ابوذر با ۱۲۹ شهید

- کاشان، مدرسه امام خمینی(ره) با ۱۱۴ شهید

- آران و بیدگل، دبیرستان شهیدان عبدالهی با ۱۱۴ شهید

- ناحیه ۴ اصفهان، دبیرستان هاتف با ۱۱۲ شهید

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تعلیم و تربیت مدرسه معلم دی ماه قم انقلاب دوران دفاع مقدس جنگ سهام اصفهان تعلیم و تربیت جنگ دانش آموز مدرسه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محمدسامان بیرانوند، ۱۵ ساله دانش‌آموز هنرستان تربیت‌بدنی بروجرد به انتخاب داوران به عنوان قهرمان فردای ایران دست یافت و دیپلم افتخار خود را با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما دریافت کرد.

محمدسامان بیرانوند امسال علاوه بر کسب یک نشان طلا و یک نقره در مسابقات تراپ اهداف پروازی آسیا در کویت، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • چاقوکشی در مدرسه‌ای در منطقه ولز در انگلیس
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸