Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:16:44 GMT

پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) تعویض شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۶۷۵۴۵

پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) تعویض شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تعویض پرچم و پوش ضریح مبارک امام رضا(ع) طبق سنتی هر ساله قبل از طلوع آفتاب سوم ربیع الاول توسط خدام حرم رضوی برگزار می شود.

در این مراسم پرچم و پوش سیاه‌رنگ حرم حضرت رضا(ع) توسط خدام جمع آوری و با پرچم و پوش سبزرنگ تعویض شد همچنین آیین نقاره زنی نیز پس از اهتزاز پرچم سبز بر فراز گنبد مطهر پیش از طلوع آفتاب انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوشی آن در ماه‌های محرم و صفر است.

گفتنی است سیاه‌پوشی انجام‌ شده برای دو ماه محرم و صفر شامل پرده، پارچه و کتبیه در صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی پس از تعویض پرچم و پوش ضریح مبارک امام رضا(ع) جمع‌آوری شدند.

کد خبر 4454986

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم رضوی خراسان رضوی مشهد اربعین 97 یوم الله 13 آبان اربعین حسینی بوشهر مشهد شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شهادت امام رضا ع شیراز سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۶۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق با حضور خیل عظیم زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شب گذشته  زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) در تجمع مردمی وعده صادق  به دعا و ثنا پرداختند و زیارت "امین الله" با سوز و گدازی بیشتر از همیشه قرائت شد؛ چرا که امروز هشتم شوال مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است.

در اجتماع مردمی "وعده صادق" زائران به دفاع جانانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که بامداد 26 فروردین 1403 انجام شد، پرداختند و با رجزخوانی از رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور پاسخ دهنده به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل، برای رزمندگان و مدافعان وطن دعای خیر کردند و سپس نوای حیدر حیدر حسین طاهری مداح اهل بیت و زائران در رواق طنین انداز شد.

خادم‌ها پرچم ایران و فلسطین را بین زائران پخش می‌کنند و در این میان ذوق کودکان برای گرفتن پرچم هم تماشایی بود.

مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد، حیدر حیدر شعارهایی است که  زائران امام رضا(ع) در اجتماع مردمی وعده صادق سر دادند و نوای حاج حسین طاهری با اشعار حماسی خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون و ای یار ای یار برخیز و علم بردار با همراهی زائران روبه رو شد.

 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود